Årets Julbak

Idag har det varit en rikigt bra dag. En såndär mysig dag som man bara går runt och mår bra av. Hoppas det fortsätter så! Tror det blir utgång ikväll också, är inte helt sugen men det brukar bli jättebra när man väl kommer igång :)

Idag var det i alla fall dags för det (numera) årliga julbaket hemma hos Per. Klockan tio sattes ugnen på och glitter/tomteluva var obligatoriskt såklart! Med tomteluvan på kom jag på plats med paket och julrim i högsta hugg. Eftersom jag redan bakat klart så var jag mest bak-hjälpreda. Jag hjälpte både till med att kavla, pensla och äta  upp degen. Jag skötte mina uppgifter riktigt bra måste jag säga :) När det var dags för julklappsutdelning fick jag den stora äran att va tomtenissa också och alla blev nöjda med sina paket. Jag fick lotter och råkade tillochmed vinna på en, jag som aldrig vinner annars. Snacka om att ha en bättre dag än jag hade i torsdags :p

                                                            
  Ida mitt upp i knäckbaket                              Jag, Per och Madde                   Per med sin fina julklapp

Sen var det hem till lägenheten där min fina underbara vackra gran stod med ljus i. Åååh vilken härlig känsla :) Så nu blir det till att pynta den imorgon!

Sen stressade jag vidare hem till mams&paps för att hämta lite grejjer och springa iväg på handbollsmatch. Återigen gjorde tjejerna en supermatch och vi kunde va mer än nöjda. Speciellt med tanke på att halva laget var sjuka och att vi fick låna lite folk. Så på ett sätt så var det bra att matchen blev spelad, försökte ju ställa in matchen eftersom vi inte hade spelare och det har varit ett jäkla ringande hit och dit de senaste dagarna. Men men, den blev spelad iaf och då slipper man ha en hängmatch över sej. Sånt är drygt!

På vägen hem från matchen var det liksom snö i luften och vitt på marken och jag kan bara åter igen känna en såndär mysig känsla som man gör vissa dagar. Äntligen börjar jag komma i lite julstämning också! Nu ska jag stressa iväg så att jag hinner fixa mej klart innan det är dags för kvällens kalas :)


 Jag och min alldeles egna lilla gran :)

Kommentarer
Postat av: Teresia

Hej! Vad mysigt det ser ut me lussebak och allt sant dar. Inget sant har direkt.. Usch alltfor mycket jobbande just nu! Far se hur de blir me allt.
Vad blir de till julafton da? Oppna paket och va me familjen?:)
Puss o Kram

2007-12-18 @ 02:37:58
URL: http://taaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0