Dagens Goda Gärning

Jag tror att jag har nämnt det förut, men jag har ett aningens konstigt proiriterings-tänk när det gäller städning och ordning & reda och sånt där. Idag kom jag på mej själv att sitta och vika bikinisarna i fina högar. Jag har inga mattor, inga gardiner och en stor hög med kvitton som borde sorteras men det är liksom lite skit samma tycker jag. Då kändes det som att det var viktigast i hela världen att få ordning på de bikinisar jag har eftersom jag antagligen ska använda dem snart.. om ca.. va blire.. ett halvår kanske om man har tur :D

Dagens goda gärning gjorde jag förut också. Vips så knackade det på mitt fönster och en vilsen tjej stod där utanför. Gick såklart ut och kollade om det var nåt speciellt, och det var det såklart. Stackarn hade varit hos en kompis och tog sej inte riktigt ut genom vår grind. Eftersom jag antagligen är den största ängeln på hela jordklotet så drog jag på mej tofflorna och sprang ut och hjälpte henne. Det här med låsta grindar känns ju jättebra och säkert MEN det är ju asdrygt att man inte ens tar sej ut utan nycklar.. Ännu värre är det ju att nycklarna inte ens funkar :S Är lika spännande varje gång att se om man tar sej in eller inte.. på dagen funkar det ju bra men när mörkret smyger sej på så verkar det som att nycklarna inte vill va med längre.. Asdrygt som sagt!



Nu är vitrinskået på plats och det kommer bli jättefint tror jag! Fast jag upptäckte att ett vitrinskåp inte är ett riktigt vitrinskåp om man inte har massa flaskor att ställa in, så nu har jag en mycket bra anledning att få gå till systemet en gång till denna vecka (har redan varit där ett par gånger) och stor-handla :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0