Debuter

Tänk att det är så många oskulder som ryker dessa dagar. Igår gick duktiga Elin och blev av med tenta-oskulden och idag var det min tur att debutera i tvättstugan. Har ju varit hyfsat nojjig över detta moment; man vill ju liksom inte glida in på nya stället och förstöra allt så jag fick ringa över Katherine på lite stöttning. Som tack för det bjöd jag på supergod korvstroganoff (iförsej fick Katherine va där och hjälpa till rätt mkt också eftersom jag var tvungen att ränna till tvätten å kika läget stup i kvarten). Efter nästan två timmar å torktumlarn var tvätten inte ens i närheten av att vara helt torr, så jag fick springa runt i lägenheten och hänga trosor och handdukar överallt jag kom åt. Haha, ser antagligen inte klokt ut utifrån men förhoppningsvis luktar det tvättmedel där hemma nu iaf. Alltid något :)

Hann även med en runda på stan och där råkade mitt julklappsletande till Mickis förvandlas till ett par fulsnygga och mkt praktiska snowjoggings till jobbet. Ett par svarta kalas-skor följde visst med hem av bara farten! Så det kan bli ibland :D

Sitter nu här hemma i Forshaga och väntar på att handbollsmötet ska börja. Imorgon är det sista träningen inför jullovet också, tjejerna behöver lite långledigt nu känner jag. Många är sjuka så de är lika bra att ta en paus och komma tillbaka med nya krafter! Funderar på om man ska göra nåt juligt imorgon, inte bara bjussa på pepparkakor. Ska ju även ha julavslutning med mini-laget som jag fick för ett tag sen. Mys, mys! Kommer ihåg när jag själv va liten, då var det alltid pizza som gällde inför jul och på sommarn åkte vi till Liseberg tillsammans. De va tider det!

Såg att pappa köpt julskinkan idag. MUMS säger jag bara. Blev en aningens sugen när jag såg den där i kylen!! Men nu är det inte länge kvar tills det är dags att käka första skinkmackan.. utan senap såklart! ;D

Nu ska jag skynda mej att se några avsnitt av årets julkalender, En riktig jul. Alla sa ju att den var så bra, och eftersom jag inte sett något än så passade jag på att se ett par avsnitt igår på datorn. Och visst, den verkar helt okej faktiskt så jag tänkte passa på nu när jag ändå är här och väntar på mötet som sagt. Imorrn blir det skoluppgift med min grupp, städning hos morfar och handboll på kvällen. På torsdag är det sista dan i skolan och sen är det jullov :) Gött gött gött! Fast jag ska iförsej jobba på freda, men efter det så är det nedräkning som gäller ;D Ha de så bra!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0