Lasse Och Lite Klassfest Såklart

Jag vill helst inte att ni som möter mej ställer frågan "Var Lasse bra?" Nej, fråga hellre "Hur bra var Lasse?" Svaret är att han var bättre i Örebro än han var i Karlstad. Och med tanke på hur jävla bra han var i Karlstad så.. jaaa.. det är i princip obeskrivligt. Att han spelade två av mina favoriter som inte fick va med i Karlstad gjorde ju inte saken sämre.. oh my! Så nu är biljetterna till Ransäter bokade! Haha, jag och Maria fick tydligen väldigt bråttom med det igår kväll efter ett glas vin eller två.. "Vi måste boka! NUU!" Haha, att jag redan bett mamma boka tänkte jag inte riktigt på just då, men vadå det gäller att helgardera sej ;D

                                                  <-- Ren njutning -->           

Klassfesten blev lyckad som vanligt. Kul att några av klassisarna som inte brukar närvara på festerna var där tycker jag! Sen var det ju som vanligt lite VIP-folk inbjudna också, det brukar bli roligast så :) Innan festen samlades vi i klassen och grillade korv, körde lekar som jag inte fattade och sjöng lite granna. Jag drog mitt strå till stacken och höll i "Mein Hut er hat drei Ecken" men mest succé gjorde nog Anja som var riktigt på topp. Grillningen var kul ett tag, men sen ville vi alla hem till alkoholen tror jag bestämt. Och så blev det! Hos Per var det som vanligt musik-quiz på G, och den här gången var det extra bra tycker jag. Tyvärr vann inte mitt lag, "Mariorna + moms", men det gjorde inte så mycket. Vi vet ju att vi är bäst ändå och vem fan bryr sej om vilka som spelat James Bond, liksom! ^^

          Jag och Maria är på topp

                                                                  En puss ska värden ha sej såklart! 

Klockan sent tog vi oss bort mot Arena, grabbade tag i en taxi och Maria försökte pruta om jag inte minns fel. När vi skulle gå in så visade jag stolt upp mitt studentkort som ger en gratis inträde (har ju äntligen fattat det nu). Trodde jag iaf. "Nej, du tjejen, studentkortet ska det va" sa hon i kassan. Jag drog fram vita studentkort efter studentkort men tydligen så blev det aldrig rätt. Smått muttrande om att jag visst studerar så fick jag betala mej in ändå. Idag när jag kollade plånboken så ser jag ju självklart att jag har tagit ut det rätta kortet, lagt det här hemma i Forshaga och istället försökt ta mej in på kopieringskortet till bibblan. Okej, bruden i kassan hade kanske rätt och jag fel, men ändå. Om jag har hundra kau-kort kan man ju va liiite schysst å tro att jag är student tycker jag. Men men 80 kr är väl egentligen ingenting att bråka om ;D

Efter att ha dansat hela natten lång (typ) så begav vi oss av hemåt jag, min granne, och min nästan-granne, vilken känsla att skita i allt vad bussar heter och bara glida hemåt (nåja, vingla är väl snarare rätta ordet, dels på grund av lite alkohol dels på grund av diverse skratt-attacker)! Väl hemma hos mej ville ju nästan-grannen ha ett glas vatten och man vet ju innan hur det där slutar. Jepps, extra-täcket fram (förlåt bästaste bästis) och sen var det bara att krypa ner. Måste faktiskt säga att det var helt okej att bli pillad i håret tills ja somnade.. mm! Tack för det, säger jag! Måste vara bland det bästa som finns det, när någon håller på med håret... mm mmm mmmmm! :)

Idag var det stads-runda med Annica som stod på schemat, fick lite ärenden uträttade fast tyvärr inte så mkt julklappar inhandlade som jag tänkt mej. Men det fixar nog till sej imorrn, för då ska jag och mams gå på stan en sväng. Ska även storhandla, har ju liksom glömt det har jag kommit på. Ooops! Sussa gött å dröm sött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0