Lucia-fest!

Trodde inte att jag skulle få se nåt lucia-tåg i år, men eftersom tjejerna i klassen upplyst mej om att det minsann var sånt på gång i skolan var det jag som var upp i ottan igår, redo för att inta skolan hur tidigt som helst. Mysigt att se luciafirande, det behövdes eftersom det inte riktigt var min dag igår. Började nämligen dagen med en underbar bananhalkning utanför dörren, precis som min kära granne Elin kommer ut ur sin dörr. Gött när man kan glädja andra, känner jag! Tog mej upp (såg antagligen jävligt smidig ut) och så begav vi oss av mot bussen. Synn bara att vi glömt kolla när bussarna började gå, så där stod vi å frös i nästan en halvtimme. Det innebar ju också självklart att vi blev försenade till skolan och vi hann precis in när det skulle börja. Lyckades med andan i halsen undvika att krocka med hela luciatåget sånär som på en sekund, och glad är jag för det. Kunde nog ha blivit en smärra katastrof där med levande ljus å allt :S

                                                                                   

Men men, det var iaf mysigt att se/lyssna på och sen bjöds det på julmust och lussebulle. Mums :) Dagen blev genast mycket bättre kände jag :) Sen var det god lunch med mamma som gällde, färga håret på Tina och sen bar det av mot kvällens kalasande. Var hos Maria i Elins klass innan, mkt trevligt. Eftersom K6 som vi skulle till hade lussedisco var vi ett gäng jävligt snygga och juliga tjejer som ramlade bortåt lite senare än vi tänkt oss. Tyvärr hade mkt folk hunnit dra när vi kom dit så vi hämtade bara upp Maria och fortsätte vidare till Kricke och sen till Arena. Denna gång räckte jag fram pengar direkt istället för att stå där å dryga mej med kopieringskort å annat skit!

Det var riktigt bra drag på Arena, mkt folk och glada miner. Min tomteluva hade inte en lugn stund i början, men efter diverse arga miner och höttande finger från min sida förstod nog de små grabbarna att jag ville ha min mössa ifred. Så det fick jag också tillslut och jag var nöjd :) Sen stötte jag på gröt-M i vimlet och vi tog oss en sväng om eller två ;D Påminde honom om att jag var skyldig honom gröt men insåg att jag varit slarvig och glömt köpa havregryn, så det sket sej ju. Tack och lov blev han inte alltför sur på mej ;p Hade en kul och intressant kväll även om det höll på att bli lite halv-skumt där på slutet. Att jag alltid lyckas! Det är nästan så jag inte blir förvånad längre!


                                                           
                 Redo för lusse-kalas :)                         Juliga som få                                   Jag och Maria

Natten blev sen och dagens morgon blev tidig. IKEA väntade på mej och Tina, självklart fanns typ inget av det jag ville ha, men ett skohorn fick jag minsann med mej iaf (tack vare ett par otroligt hjälpsamma grabbar). Tur var väl det, hade kännts lite drygt att åka hem tomhänt från IKEA liksom. Och ingen tvättkorg hittade jg heller, stoooor besvikelse! Men de är väl inte så bråttom med det iförsej, vågar ju inte ens gå in i tvättstugan och prova hur man gör.. Har börjat inse attjag kommer få lite smått panik om nåra dar när alla kläder är smutsiga och jag inte bara kan gå å tvätta när jag vill. Måste boka in en tid redan imorrn känner jag!

Nu är jag hos Maria och har nyss käkat. Vi konstaterade att nu när jag bor i stan så kan vi umgås så mkt att det är okej om jag kommer hit, sätter mej på datorn och är lite osocial ibland. Det där med att prata med varann är överskattat tycker vi ;D Haha, närå. Men man måste ju passa på när man får tillfälle att blogga :D Fast idag fick jag tummen ur och ringde till comhem. Så snart har jag även internet där hemma :) Inte klokt att jag överlevt såhär länge! :p


Nu blir det Rumpan Bar och lite quiz. Ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0