Tacksam Och Proppmätt

Den här julen var i princip som vanligt, precis som det ska va. Som vanligt har man ätit alldeles för mkt god mat de senaste dagarna och alltid lovar man sig själv att aldrig mer bli så mätt i hela sitt liv. Som vanligt blir man lika påmind om hur bortskämd man egentligen är, och hur bra man faktiskt har det. Som vanligt är det lika små-pinsamt men ändå jättekul när tomten knackar på dörren och kliver in med sin stora säck. Som vanligt är det hysteri på juldan om vilken tid man ska gå till krogen för att komma perfekt; inte för tidigt men man vill heller inte behöva stå i jordens kö (i år tajmade vi det super!)

Gårdagens kalasande var iaf jättekul. Råkade visst gå och bli jävligt full men tack och lov var det knappt någon som märkte det eftersom de andra heller inte direkt spottade i glaset för att uttrycka saken milt. Kvällen gick fort och det blev rätt bra drag hemma hos Katherine. När vi skulle bege oss till krogen så försökte jag vara förnuftig och gå hem istället (med tanke på min berusningsnivå) men Elin räddade mej med kommentarer i stil med "ääh fan. du kan inte gå hem! Följ med så shottar vi istället!" Eh, ja Elin, vilken bra idé! Tänk att man alltid blir så jäkla bright på fyllan.. :D

På Nöjes var det trevligt trevligt. Måste erkänna att jag inte har helt koll på allt som hände, men det var iaf en salig blandning av mingel, ett bett i (eller säger man kanske på?!) rumpan, en otroligt o-charmig ramling vid trappan och så ännu mer mingel. När det var dags att vingla hemåt var det inte riktigt lika kul till att börja med, men den situationen ordnade upp sig tillslut den med. Känner ändå att det är dags att jag lär mej att vissa pojkar aldrig aldrig aldrig går att lita på och att de aldrig håller vad de "lovar". Åååh, blir så trött!! Men som sagt, Världens Bästa Per och P-A hjälpte till att ordna upp situationen.

I morse var det upp klockan halv åtta och ut på mellandags-rea. Tv-inköp med mamma stod på schemat och jag tror banne mej att jag var full fortfarande när jag klev in i affären. Mmm, underbart känner jag! Men en jättefin TV fick jag mej iaf och nu är den ikopplad och allt. Verkar va jättebra, synn bara att den dör ibland. Men det är väl lite sånt man får räkna med känner jag. Blir en aningens mer spännande då, ska man få se de där slutet på filmen eller inte? ;p

Nu ska jag verkligen rulla iväg till sängen och sova. Känner att det är på sin plats! Puss å kraaaam

Kommentarer
Postat av: Teresia

De va sa lite sa!:)
Jo julafton va askul! Vi hade svenskt julbord me kottbullar, prinskorvar o allt sant pa Harrys i Karon, Phuket. Sedan bar de ivag ut i pattong och festade:)
Juldagen hemma var bra eller?:)
Ha de sa bra dar hemma sa hors vi!
Puss o kram

2007-12-27 @ 06:17:50
URL: http://taaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0