Välkommen Julstämning :)

Shit vilken julstämning jag är i! Det snöar utanför fönstret, julmusiken spelas på högsta volym och jag sitter bredvid min gran och slår in de sista klapparna. Kan det bli så mkt bättre? Har även storstädat idag, eller iaf dammsugit och skurat golven här hemma. Var ju faktiskt första gången jag skurade och dammsugningen var behövlig måste sägas! Har ju ingen dammsugare än (har ju önskat mej det av tomten) men jag kände att jag inte kunde hålla mej längre. Smög därför ner till grannen imorse och tänkte sno hennes en sväng. Och gissa vem man stötte på där, om inte grannen i egen hög person! Passade på att bjuda upp henne på lite julskinka (har ju hur mkt som helst att äta upp, och har kommit på att jag ska ju inte ens va här på jul). Självklart tackade hon ja, och med hennes egengjorda köttbullar och rödbetssalladen i högsta hugg så kom hon hit upp och julbrunchen var ett faktum. Mysigt säger jag bara!

Kvällen fortsätter i mysets tecken skulle jag tro. Det serveras en liten middag här till mej och Katherine klockan sju och sen går vi ner till grannen och fortsätter myset framför tvn. Självklart får även hon joina när hon kommer hem från jobbet ;p

Medan jag är här mitt upp i allt julpapper tänkte jag vara smart och passa på att gå in mina nya party-skor. Därför sitter jag nu här med supertjocka strumpor och supersmå skor på mej, det gör en aningens ont men om man spelar sina favvo-jullåtar och sjunger med så känns det inte lika mycket ;D

Borde hoppa in i duschen snart också. Blev typ svettig förut (för alla er som undrar, menar jag) när jag skulle gå ut och gå. Hade bunkrat på mej ordentligt med vinterkläder jag eftersom det varit askallt ute på sistone, men det visade sej såklart vara mkt varmare än jag trodde och jag höll på att . Till råga på allt så var det sådär halkigt så jag nästan fick spänna mej hela tiden när jag gick. Det var helt enkelt inte alls så mysigt som jag tänkt mej innan att det skulle bli! Och tror ni inte att jag lyckades gå vilse också, på den lilla rundan jag tog mej?! Var en ren lycko-slump att jag fick syn på vattentornet på ett helt annat ställe än jag väntat mej att se det, annars hade jag nog aldrig hittat hem igen.. Haha, bra gjort Josefin! En f.d. lantis-bo, vilsen i storstan. Kan det bli bättre som sagt? ;D

Och innan jag avrundar dagens bloggande vill jag bara skriva. YEEEEEES, I DID IT!!! Alltså, jag lyckades, i princip, (jämt med bara en gnutta telefon-guidning) klara att koppla i internetet själv. Själv själv själv, det trodde ni inte! Så nu har jag äntligen internet här hemma också, och allt är som vanligt igen. Jag är på topp, helt enkelt :D


Kommentarer
Postat av: Teresia

God Jul gumman, hoppas julen blir bra!:)
Sjalv aker vi till Phuket ikvall, sedan ar det teamdag och julmiddag imorgon!
Ha de finast!
Puss & kram

2007-12-23 @ 13:57:48
URL: http://taaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0