Smörkniv Eller Inte.. Det Är Frågan

Jag börjar fundera på om jag är lite lätt rubbad. I morse vaknade jag typ halv åtta och kunde verkligen inte somna om, för jag låg och funderade på en sak som jag tydligen tyckte var as-viktig. Iaf såpass viktig att den störde sömnen. Det är nämligen såhär att nu när jag ska flytta så måste jag ju göra listor på allt som jag redan har, och allt som jag ska införskaffa (älskar ju att göra listor!) Och iochmed skrivandet av denna lista så stötte jag igår på ett problem, nämligen ska jag köpa en smörkniv?!? Jag äter ju inte smör, äckligt enligt mej och kommer ju antagligen inte vilja ha smör hemma i min lya. Men kan man bo utan en smörkniv? Det liksom hör ju till känner jag. Tänk om nån kommer på besök och verkligen får användning av en smörkniv... måste nästan köpa en, helt enkelt. MEN! Då blir det ju konstigt.. att ha en smörkniv men inget smör?! Jaha, ska jag kanske köpa en liten bytta med smör ifall att nån annan vill ha?  Herregud, som ni märker har jag stora problem. Jag är medveten om att det inte är några stora utgifter, det är inte det det handlar om, utan själva grejjen. Vad ska finnas hemma hos mej, liksom? Det jag behöver, eller det alla normala människor behöver? ;D Haha, den här flytten kommer ta knäcken på mej :D

Nu msåte jag rusa på handboll, två matcher idag (halva laget är sjukt och jag som var helt inställd på seger) och sen blir det en snabbis till IKEA och sen festfestfest med Teta och Maria hemma hos Katherine och Daniel. Kuuuul! :)


Kommentarer
Postat av: Kejtrin

Hej! Jag har lösning till ditt problem. Först o främst så använder väldigt många människor vanlig matkniv till smöret (se bara på många restauranger) sen kostar en smörkniv kanske 10 spänn så egentligen är d inte så hemskt att köpa... men här kommer nästa smarta lösning. Smör kan ju bli dåligt om du köper en stor bytta sen äter du aldrig upp den. Då gör du såhär... Nästa gång du är på en restaurang där det finns dom där små smörpaketen tar du me några st så när d kommer folk till dig som vill ha smör så har du=)Utan att behöva köpa en hel stor bytta. Dessutom går d inte att ta smöret me en smörkniv i dom eftersom smörkniven är alldeles för stor och då räcker d me en vanlig kniv. Hur låter detta liksom? Ja vet... ja ä jävligt grym på sånt där me snålhet o lägenheter, bor själv i en=)

2007-11-10 @ 10:55:55
Postat av: Kejtrin

Kolla på min blogg o se bilderna... sen ska du få bilderna så fort du är online=)

2007-11-12 @ 20:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0