Big Fan Of Hockey

Ja, igår slog vi på stort och gick på hockey jag och Elin (det var ju ändå gratis). Både jag och Elin tycker att det är jättekul att gå på hockey, iaf en stund. Vi va där 20 minuter för tidigt, så redan innan började Elin gnälla lite om att kaffe och en kiorre vore på sin plats. Men visst, Elin härdade ut och matchen satte igång. Första perioden var FBK bra sas det, sen blev de visst lite sämre. Jag känner att jag inte vill uttala mig om saken eftersom jag dels inte kan nåt om hockey, dels inte såg så mycket av matchen. Vi hade nämligen en hel del annat viktigt för oss.. (Spana, ta kort på oss själva, prata osv osv) Tyvärr innebar det att vi lyckades missa nästan alla målen också, men hey, va gör det. Det finns ju repriser! :D Mot slutet av matchen råkade jag slänga en blick på klockan och jäklar vad besviken jag blev när jag insåg att andra laget kvitterat och det skulle bli sudden death...! Som sagt, det är kul att se på hockey men nån måtta får de väl va.. Vi hade ju inte tid att sitta där hela kvällen, vi skulle ju dra vidare hade vi tänkt oss. Tack och lov tog det bara 24 sek så gjorde FBK mål, grattis till dem tyckte vi och försökte dra fort som fan. Tydligen var det 6000 andra som tänkte samma sak, så fort gick det inte. Men! Det viktigaste av allt var att vi vann fighten mot gubben i den andra bilen på parkeringen, och det gjorde vi. Bra gjort, mamma! :) Resten av oss i bilen hejjade på och bidrog nog en hel del till segern om ni frågar mej.

Tillslut kom vi därifrån och blev avsläppta utanför Krickes nya lya. Elin såg fram emot vad som komma skulle, jag var av lite mer blandade känslor. Men det gick ju riktigt smärtfritt visade det sig, och hos Kricke satte vi oss och smuttade på ett par glas vin. Okej, jag vet att jag antydde att det skulle bli nyktert hela helgen, men ett par glas vin kan knappast ses som onyktert, eller hur? ;p Vi stod iaf på oss och följde inte med grabbarna ut när det var dags för dem att dra. På vägen hem mötte vi upp M också och jag tänkte att nu jävlar sitter jag i klistret. Men återigen gick det bra även om det  kunde ha blivit o-kul där ett tag!

Nu sitter jag här hemma hos Elin och väntar på att hon ska komma hem. Lunch tror jag vi ska fixa, sen bär det väl av hemåt igen. Jag trivs ändå hyfsat bra här hos Elin, även om hon bor tillsammans med  Frukten. Vårat förhållande är som en berg-och-dal-bana känner jag; ena stunden är han helt okej och jag kan tillåmä få för mej att klappa honom och mysa lite. Men sen, sen slår det över och det är inte lika kul längre när han försöker äta upp min frukost, när han försöker bita sönder mina trosor när jag sitter på toa, när han försöker komma in till mej i duschen eller när han helt enkelt vill leka lite (med andra ord rivas och bitas). Jag menar, lek med dina kastanjer istället, Frukten!




Nu är värdinnan på intåg! Ha en bra fredag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0