Fixar-dag

Japp japp, idag har jag haft en såndär duktig dag igen. Började dagen med att ge mej ut å springa en sväng, höll nästan på att komma bakåt vissa stunder, jäklar va de blåste! Sen har väl dagen mest bestått av städning och lite plugg. Jag har kommit på en grej, att jag är så jävla konstig när ja ska städa. Jag är egentligen inte så stökig av mej som man lätt kan tro när man ser mitt rum, och idag har jag verkligen kommit på varför. Jag börjar liksom helt enkelt i fel ände!! Jag kan få ett sånt där infall och komma på att "nu jävlar måste källar-trappen sopas, och bakom hyllan i vardagsrummet, där ska de minsann tas!" Och så gör jag det såklart. Städar det som ingen nånsin kommer att lägga märke till, men fint blir det och jag känner mej nöjd. Så fortsätter jag, dammsuger alla rum och tar gärna köket först. Där vill man ju ha de fräscht såklart. Och så fortsätter jag sådär, tills ja kommer till mitt rum. Då helt plötsligt tar krafterna slut! Det slår aldrig fel, jag orkar liksom inte va duktig längre och kommer på hur tråkigt det är att städa. Därför blir det lätt att jag får annat för mej just då, och jaa.. tänker att "får ta mitt rum mer noga nästa gång i stället"... Störd är vad jag är, ja menar, vem bryr sej egentligen om det blir städat längst in i skåpen varje vecka? :p Var även duktig och vattnade alla blommor. Sjöng extra fint för min Elvis. Konstigt nog verkar han gilla de, han har ju inte dött än iaf som alla andra.  
                                                                                                                         Elvis --> 


"Min" käre fastighetsmäklare ringde förut också och jag sa att jag bestämt mej för att inte köpa lägenheten. Synn sa han och avslutade med "då får jag hoppas att vi stöter på varann i ett annat sammanhang då, Josefin" Haha ja för fan, chansen är ju väldigt stor menar ja.. inte. Men men, ett försök till att va trevlig och det uppskattas ju alltid såklart!

När det var matdags slog jag på stort och vågade mej på pannkakor. Jag kan verkligen tala om för er att jag avancerar, minsann! Jag vet att ni är många som tvivlat på mej; jag och kök går inte alltid ihop om jag säger så.. men titta, visst ser de hyfsat fina ut iaf? Om inte annat så kan ja tala om att de var jäkligt goda, så de så!!

 
                                                                             


Nu ska jag slänga mej i duschen för andra gången idag, sen ska jag plugga lite till så jag kan åka in till stan med gott samvete. Det var visst mexikanskt som gällde ikväll, vem tackar nej till lite tacos å sånt? Inte jag iaf! mm, mums!

Ha en bra fredag!

Kommentarer
Postat av: Mikaelac.blogg.se

väldigt smarriga pankisar jossan=)

2007-10-13 @ 00:07:04
Postat av: elinmariapreisz

fin pannkaka.

2007-10-16 @ 00:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0