Om Precis En Månad...

... så är det dags! Lars W spelar här i Karlstad, så nu har nedräkningen börjat på allvar! Och en månad senare, 5 dec, är det dags igen... Hej Örebro, här kommer Ohlson/Preisz! Eller rättare sagt, hej Lasse. Vi är här nu. Haha..

                                                                                       

Sov över hemma hos "oss" igår igen (börjar bli en trevlig tisdags-tradition). Och tänka sig, jag somnade inte i soffan kl nio utan vi höll nämligen på att skruva å fixa hela kvällen. Gissa om det blev bra! Allt gick som smort, förutom ett par små detaljer hit och dit, men vem märker det? Skulle faktiskt vilja gå så långt att kalla både mej och elin otroligt händiga. Vilket vinnar-team vi är! Dreamteam, inget snack om saken! Innan vi satte igång att skruva så var vi självklart och inhandlade sakerna på IKEA, och där passade vi på att klämma i oss underbara köttbullar för 16 spänn och ta en hel del mogna kort. Det var väl ingen som trodde nåt annat om oss när elin gjorde sin stora IKEA-debut ;p Jag drog vagnen och skötte mig så bra så jag tillochmed fick ett eget täcke inhandlat! Det ni, det kallar jag löne-förmåner. Okej, 29 spänn kosta det (och jag har lovat att dela med mej om nån annan skulle råka behöva det nångång) men va fasen, det funkade utmärkt. Jag sov som en gris inatt.

Det klev på en mycket bestämd och irriterande dam idag på bussen jag åkte med hem från stan. This could be fun! tänkte jag, och tjuvlyssnade så mkt jag kunde. Typ såhär lät resan:

- Kan mina barn åka med mej på mitt kort? För vi har inga kontanter på oss?
- Ja, absolut, bara du har ett värde-kort! svara chaffisen
- Ja, nej alltså jag har ett VISA-kort såklart. Och där har jag massa pengar, men de finns ju ingen jävla bankomat här i närheten så du får ta de på kortet!
- Okej, fast tyvärr tar vi inte VISA-kort på bussen. Jag är ledsen men du måste ha en bussbiljett.
- Men va fan. Okej, då får vi göra såhär. De får åka med ändå, sa kvinnan och började gå mot sätena.
- Men så kan du inte göra. Du måste ha biljett för att få åka med på bussen säger jag ju. Vad gör du annars om de kommer en kontrollant?
- Det kommer ingen jävla kontrollant!! Jag åker här varje dag och mina barn ska minsann få åka med!

Tillslut fick busschaffisen iväg henne till resecentret, och skulle precis åka när de kom springnas. Tydligen hade de lyckats fixa det på nåt vänster och de kunde åka med.

- Jävla moderatsamhälle det här! sa dottern, ca 12. Visst mamma, visst är det moderater här i den här stan?
- Ja du har så rätt. Jag tror ABSOLUT att det är moderater som styr här. Va fan är det för nåt samhälle? Såg ni att pensionärer hade billigare biljett också? Det är ju inte klokt! Sånt jävla egoist-samhälle, det är vad det är! Jag ger mej fan på att man får betala barnvagns-avgift om man ska åka med barnvagn. Herreguuuuud! I sthlm åker man minsann gratis med barnvagn, det är precis så det ska va!

Och så fortsatte hon sitta å svära å berätta för sina barn om hur dåligt Karlstad var, och att detta var ju det värsta hon varit med om. Hon gnällde också på att bussarna i Karlstad alltid va försenade, och visade för barnen att vi låg tre minuter efter tidtabellen även idag. Men haha, tänkte jag. Det var ju henne och hennes barn vi fick stå å vänta på, eftersom de va de som krångla när vi skulle åka. Och sen när vi närmade oss där de skulle av så sa hon till barnen. "Hit med telefonen, jag behöver ringa!" Inget av barnen hade pengar på sin mobil, men däremot sa sonen "jag har hundringen i plånboken, för jag har inte fyllt på mobilen än". Jaha, då HADE de ju pengar ute! Vilka jävla idioter vettu, jag blir så trött :p Snacka om att vara egoister och försöka snylta!


Idag blir en lugn dag annars. Ska iväg å handla och göra lite mat tänkte jag, sen är de handboll som gäller. Imorrn är det redovisning i skolan, vår grupp blev hyfsat nöjda med den figur vi gjorde igår. Ska bli kul å se allas arbeten, för vi har nog gjort väldigt olika.. Kanske borde läsa på lite ikväll om det jag ska säga.. :p

Imorrn fressten, är det "klassfest" igen! Haha, bestämde att vi skulle ha de den första torsdagen i varje månad. Haha, får väl se hur de blir med det.. ;D fast de är ju inte bara klassisar som är välkomna, utan massa andra studenter också. Plus lite extra VIP-folk ;) Ha de gött!

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, det va fan bland det värsta jag hört. Impad att du inte sa nåt Jossan!
Ser fram emot imorrn :)

2007-10-03 @ 19:59:27
URL: http://metrobloggen.se/mariaberglund
Postat av: Teresia

Hello!
Åh, låter bra med Winnerbäck, men det var allt mysigt med picknick och allt innan då förra sommaren!
Jadu, ja vet inte om det blir Egypten, ganska mycket utflykter, heldagsutlfykter då. men ja får se=)
Ha de fint!
Puss

2007-10-05 @ 20:28:57
URL: http://taaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0