Sweet Sixteen

Haha, såg ett program på MTV igår som hette nåt i stil med "My sweet sixteen" och som handlade om en otroligt bortskämd liten flicka och hennes förberedelser inför sitt "lilla" 16-årskalas. Det började med att hon skulle hyra lokal och anlita några fest-fixare. Självklart ska man ha sig ett par fest-fixare känner jag! Temat för festen skulle tydligen va Las Vegas och det innebar ju då att strippor och spelbord skulle finnas lite här och var. Tjejen kom även på den briljanta idén att trycka upp bilden av sig själv som Barbie-docka (hon älskade ju rosa och Barbie. Såklart) och ha dessa på kortlekar som inbjudningskort. Självklart ska man ha kortleks-inbjudningskort med bilder av sig själv när det är Vegas-tema, känner jag.

När dessa otroligt vackra kort skulle delas ut så kom hon på den briljanta idén att en utklädd trollkarl och en utklädd typ bikini-fé eller nåt liknande skulle dela ut dessa. Så proceduren gick til så att först knackade dessa utdelare på dörren, räckte fram kortet och tjohooo! så hoppade huvudpersonen själv fram och sa "välkommen". Inte konstigt att alla inbjudna blev så otroligt glada som de blev. Vissa hoppade av glädje, sa "tack älskling" och pussade på de fina korten. Vissa hoppade av glädje och sa "tack älskling, vi har ju aldrig pratat med varann eller så, men man har ju hört om hur kul du är. Jag kommer gärna" osv osv.

När de åkt runt klart med sin lilla utdelnings-tour så var det dags för nästa grej. Hon skulle nu ordna en liten audition för 14 killar där hennes Ken skulle utses. Hennes tre bästisar var med också, de skulle också få en kille för kvällen. Självklart ska Barbie få sin Ken känner jag! Killarna fick svara på frågor i stil med "Vad heter Barbies syster?" och "Behöver någon av oss tjejer banta?" och sen valdes fyra lyckliga ut.

Sen bar det av vidare till en närliggande stad där hon skulle hitta en rosa Barbie-klänning att ha på sig, och de skulle också ta sig en titt på lite olika hästar som hon tänkte önska sig. Hon berättade nämligen för sin mamma att hon inte ville ha en bil i present; "Ja menar, alla får det när de fyller 16 och jag har ju faktiskt redan en!" Självklart ska flickan ha sej en häst, känner jag! Är väl inte mer än rätt, hon fyller ju trots allt 16 och hon HAR ju faktiskt redan en bil..!

Festkvällen kom och alla gäster var förväntansfulla och glada när Barbie och Ken äntligen gjorde entré och gled in där i den fina rosa bilen. Kvällen var lyckad, artisten som lilla Barbie fixat till sin fest var jätteduktig såklart (alla älskade honom) och sen ledde han ut henne till "en liten överraskning" som stod utanför och väntade. Och tänk, där stod den ju. Den fina hästen som Barbie pekat ut och önskat sig. I rosa täcke, rosa strumpor och nersprayad med glitter över hela sej. "Jipppe! Jag fick en rosa Barbie-häst! Och den är glittrig också!" skrek huvudpersonen och började klappa hästen. Tänk er själva, vilken lycka.
 

Nästa gång jag fyller sexton ska jag också ordna ett litet Barbie-kalas tror jag

Kommentarer
Postat av: dilan

jag tror att jag har sett det där avsnittet jag brukar kolla på den serien den e så bra:)

2007-10-31 @ 11:23:50
URL: http://dilo.blogg.se
Postat av: preiszan

heh eehmm.. haha... what to say..

2007-10-31 @ 12:38:08
URL: http://preiszan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0