Vacker Som En Ros

Ja, det är precis vad jag är det! Höhö, iaf om man får tro tonårskillen som satte sig bredvid mej på bussen idag. Tyvärr fick vi en dålig start jag och min beundrare eftersom han artigt fick be mej att flytta på min väska som jag placerat breve mej på ett typiskt svenskt sätt. (Dålig stil av mej att inte fatta att han ville sitta breve mej, tycker jag, fast hela bussen var tom!) Jag sa att självklart flyttar jag på väskan, och sen satte han sig och bara stirrade på mej. "Herregud, va blir det här?" tänkte jag och då började det. Friskt påhejad av sina fem kompisar (som ibland viskade lite diskret vad han skulle säga till mej) så började han fråga vart jag skulle, vad jag hette och om vi kanske skulle ta och ses nån gång i veckan. Jag svarade så gott jag kunde, måste erkänna att jag tyvärr inte är så bra på invandrar-svenska, speciellt inte när det blandas av hög mobil-musik och busvisslingar från raden bakom oss. När han fick reda på att jag läste på uni så kom han med det briljanta förslaget att han kanske kunde komma och hälsa på mej där imorgon. "När har du rast?" undrade han och jag skrattade och sa att jag har rast hela dagen imorrn (det är ju faktiskt ingen lögn, jag är ju ändå ledig). När det var deras tur att gå av bussen så vände han sig om och skrek "Okej, då står jag vid ingången imorrn och väntar på dig! Och glöm aldrig att du är vacker som en ros!" Haha, att jag inte dog där och då. Jag skrattade högt men fick iaf ur mig ett artigt hejdå. Ja jävlar, jag och bussresor alltså.

Helgen som varit har gått i handbollens tecken. På lördag hade vi seriepremiär (första halvlek var bra men tyvärr förlorade vi) och sen var jag ner en sväng och dömde. Hade nästan ont i magen innan, det var så längesen jag dömde och jag var lite nervös, men det gick hyfsat bra faktiskt. Och ett stort plus var ju efteråt, när de sa att jag skulle gå till kiosken å hämta ut betalningen. What, tänkte jag. Pengar å grejjer! Jag kan faktiskt tänka mej att döma igen ;p

Sen efter handbollen kom Elin hem till mej i Forshaga på lite mys. Blir liksom billigast så, att stanna på hemmaplan ;P Och inte behöver vi shopping eller krogen eller nåt annat som alla andra i vår ålder roar sig med.. Nej för fan, ni ser ju själva hur roligt vi har det  

Elin spexar till det och gör sitt älskade V-tecken   

  Jag och mitt nya party-trick "äta-från-mig-själv".


Ööööööh, jag tror jag ger mej där för idag. Hej.

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, jag vill också åka buss till Forshaga. Det verkar ju alltid hända nåt :)
Att det alltid ska gå så lång tid mellan våra träffar. Kramar

2007-10-23 @ 20:15:08
URL: http://berglundmaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0