Elvis

Jag bara måste få presentera er för Elvis, och faktiskt passa på att skryta lite över mej själv. Elvis är min blomma som jag fick när jag fyllde år i juli, och han lever än. Fatta, i juli fick jag den, och han lever fortfarande!!! De flesta vet ju att jag är den som alltid lyckas ta död på blommor ganska fort annars (varken mitt älskade bonzai-träd Kurre eller min fina ordkideé fick leva speciellt länge) men nu verkar det som jag äntligen har lyckats. För första gången i mitt liv har jag en blomma som levt längre än tre veckor, och gissa om jag är stolt över mej själv! :D Inte nog med att han lever fortfarande, det har tillochmed växt ut nya blad på honom.. han växer, och detta är något helt otroligt för mej ska ni veta :)
Inatt fick jag ett ryck och saknade Felix lite sådär extra mkt. Det är inte så konstigt och ovanligt att man inte håller samma kontakt när den ene är sambo, men ändå. Det är tråkigt att det blir så, och jag saknar våra långa samtal om allt och inget...
                              

Ikväll bär det av till Kricke på inflyttnings-och-fylla-år-kalas. Kul kväll me andra ord! Får väl se om vi orkar oss ut efteråt, eller hur kvällen slutar. Är iaf lite piggare idag, orkade mej tillochmed ut på en liten morgonpromme förut (fast de va asjobbigt msåte ja säga!) Funderar faktiskt på att ha nya jeanskjolen på mig ikväll. Jag har ju aldrig ägt en jeanskjol förut, så de är ett stort steg för mej ;p Annars vet ja inte va de får bli för outfit, jag måste verkligen köpa nya partykläder!! Å som vanligt när man är i behov av det så hittar man inget alls som man vill ha, skillnad är det när man inte har råd eller så.. då bara kryllar de av vill-ha-saker!! Skumt de där, men jag antar att jag inte är ensam om att uppleva det problemet..


Snart blir det till att börja fixa sej lite, ska bort på släktkalas och fira kusin Sebastian som fyllt år i veckan. Kul å träffa honom, blir ju inte så ofta nu när han pluggar i Falun. Många tycker det är asdrygt med släktkalas å sånt, men jag tycker inte det. Den lilla delen av släkten som vi träffar och umgås med tycker jag är heeeelt okej (erhm, även om vissa äldre herrar går att störa sig på i timtal)
                                                                                                             Jag och kusinen






Ha en trevlig lördag! Härrå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0