Memories

Gissa om jag blev förvånad igår när jag tog in posten å hade fått brev från Ela, en klasskompis från förr. Men gud va kul å öppna, hon hade skickat massa kort från old times. Herregud, hur såg man ut liksom? Och vem vem VEM gav mej den briljanta idén att blondera mej.. Iiiiioh :S men haha, tack iaf Ela, du fick mej att börja min dag med flera stora skratt :D Egentligen borde man ha nån slags reunion, bara träffa alla å kolla hur alla mår nu förtiden å sånt där. Nu kommer jag låta otroligt gammal, men tiden går så fort och det har ju säkert hänt väldigt mycket med de flesta av oss sen vi sågs sist. Fick tex reda på häromdan att en av tjejerna jag umgicks med mkt förut fick barn för ett par veckor sen, och för en annan är det snart dags.. vore som sagt kul att bara träffa alla nån gång igen! Men men, det är ju nån som måste ta tag i det också, och denna någon skulle nog kunna anses vara jag av de andra. Dock är jag inte så säker på att jag är den Jossan fortfarande; den där verkligen duktiga och ordentliga tjejen liksom, som alltid fixar allt åt alla.

Idag och igår har det mest varit hosta å ont i halsen för min del. Tycker hyfsat synn om mej själv (vem ska annars göra det?) och är redan trött på att känna mej gnällig, svett å frysig. Hej klimakteriet, liksom! Men igår tröstade jag mej iaf med some serious shopping.. mm mm mm! Blev riktigt nöjd med min runda på stan, fick tag i nästan allt ja skulle ha. De blev två par jeans, skor, jeanskjol, vinterkappa å lite annat smått å gott. Är väl ungefär här jag ska ta kort och lägga upp på mina nya inköp men jag är ju varken modern eller hipp så jag tror jag skippar det. Låter mina andra duktiga vänner sköta de där med mode! ;D


K beter sig skumt, men jag orkar faktiskt inte tänka på varför. Ja menar, om de är nåt slags test eller hämnd så be my guest. Det är ju ändå inte jag som varit mest drivande om jag säger så, så jag känner inte riktigt något behov av att ta reda på vad det handlar om.

Imorrn blir det till att "titta förbi en liten sväng" hos el-k, med betoning på att verkligen bara titta förbi och det ska minsann va en liten sväng också. Är så trött på de situationer jag sätter mej i, men vem är förvånad? Att jag aldrig lär mej kan man tycka, men de är liksom inte det, jag vet ju hur de blir. De är mer att jag är för feg och inte vill såra nån. Tyvärr innebär ju det här väldigt ofta att jag själv hamnar i situationer jag inte vill va i! (ytterligare en sak på min att-göra-lista; måste bli snällare mot mej själv!)

Den där killen från Dalarna, R, har slutat höra av sig nu iaf, eller iaf lugnat ner sej lite. Inte för att det verkade va nåt fel på han, men jag förstår liksom inte varför man ska börja höras varje dag bara för att man råkade stöta på varann på krogen i tio minuter. Känns som att "trevligt att träffas, men tack de va bra så." Och han verkar även ha förstått att varken han eller jag ska komma och hälsa på den andre över en helg. Liksom, ser ingen anledning till att träffas när vi inte känner varann, och jag inte har några som helst tankar på att lära känna honom mer heller.. Nu låter jag som värsta elaka och hårda tjejen, som träffar killar hit å dit, men ni som känner mej vet ju att det inte riktigt är så ;D

Teta, hur har du det därborta i Turkiet?! Är så nyfiken, och hoppas verkligen att du trivs på nya jobbet :)


Kommentarer
Postat av: preiszan

hahaha, jag är iaf inte förvånad :P de va kul när du blonderade dig.. kanske inte jättrelyckat, men kul!

2007-09-13 @ 09:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0