En Killsyssla..?!

Morfar ringde precis och påpekade att det snart är dags för mej att åka dit och hjälpa honom ta ner ljusen som vi hängde upp så tjusigt i vintras. Han behövde även lite hjälp med att rensa bort pinnar ur trädgården innan det är dags att börja klippa gräsmattan igen.

M: Fast det där med pinn-plockningen, det tror jag ändå Jesper får hjälpa mej med istället.
J: Men morfar, jag kan också göra det. I fall inte han kan eller så, då gör jag det vettu. Det är inga problem!
M: Ja, men neeej, jag tror nog ändå jobb i trädgården passar Jesper bättre..

Hahaha, min käre morfar skulle bara veta hur bra jag är på att plocka pinnar ;D

Ikväll blir det tv/film-mys igen, har ju en vit helg denna helgen.. och bra har det gått och så kommer det fortsätta va! Hade tänkt köpa lite cider till imorrn när det blir tacomys för efterlängtade Teresia, men eftersom ja inte orka/hann dra mej ner på stan förut så spar vi oss nog till nästa helg istället.. Då förväntar jag mej storkalas! Jag menar, de håller ju inte att va lugn och hålla sej hemma varenda gång heller.. man missar ju (tydligen) hur mycket som helst.. som t.ex. chansen att få hänga inne på herrarnas och spana lite i smyg...

                                                                     Titta själva, hur spännande det kan va  ;p

Nu kommer nog folket snart! Ha en trevlig lördagskväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0