Hockeymålvakt; Det Är Jag, Det!

När jag stod i duschen imorse så upptäckte jag att jag hade ett (väääldigt) stort och ömt blåmärke på ena benet.. Fylle-blåmärke undrar kanske nån? Åh nej, såklart inte svarar jag då! Det är ju nämligen från att jag lekte proffsig hockeymålvakt på jobbet, såklart. Vad skulle de annars va, liksom?! Jag var asdålig och jätterädd för den där innebandybollen, och när den lilla killen (som för övrigt hade tjuvtränat hemma och sköt som en häst) drog på ett skott så sprang jag gång på gång åt fel håll när jag skulle akta mej. Faaan va ont det gör att få en innebandyboll på sej! :S Tycker synn om alla hockeymålvakter, eller ja, alla målvakter överhuvudtaget faktiskt.. Men jag räddade ju iaf, så nu sitter jag och väntar att nåt NHL-lag ska höra av sej med en feting-lön och diverse jobb-förmåner.. ;D

Hos morfar var det mesta som vanligt, men jag tycker ändå att han varit lite mindre hetsig och stressad på sistone. Han är ju väldigt uppfinningsrik min käre morfar, och därför hjälpte jag honom inte bara med att ta ner utebelysningen, utan passade även på att spika fast den nya duken i "tidnings-stoppar-brädan". Jag är såå händig! Jag fick tyvärr inte äran att plocka några pinnar eftersom vädret var lite för dåligt, men jag fick iaf kika på dem så jag vet vad som komma skall.. haha, herreguuud ;p Felix hade växt jättemycket och var hur go som helst idag. Tänk att tillochmed jag som inte alls är så förtjust i katter tycker om honom! Det är det där med att döpa katten till nåt på F skulle jag tro; Frukten och Felix är ju mina katt-favvosar. (Förlåt, Katherine och Stina, jag brukar inte va långsint men det tog mej hårt när Stina kissade på min jacka :p).

Sista dan på VFU:n imorrn, sen äre hälja. Då bär det först av till systemet och lite senare på kvällen blir det bussen till Frödingshöjd. Jepps, det är fredagskväll och jag tänker hänga på KRP.. ;D Min klass-grupp ska ha lite vinkväll med tv-spel, det kommer bli kul! :D

Kommentarer
Postat av: Mange

eyyy du får inte sno mina jobb :P förhoppningsvis kommer jag få ett erbjudande från NHL före dig :P

2008-04-11 @ 00:24:59
URL: http://fuja.blogg.se
Postat av: Mikaelac.blogg.se

haha ja men visst är det smart att låsa ut sig. bara jag till o göra nåt sånt:P det går bra vi väntar på att få börja riva på övervåningen:) jahaa oki är det där du ska ha jobb i sommar eller? kram!

2008-04-11 @ 10:51:13
Postat av: Katherine

Först och främst måste jag säga att jag länge väntat på att NHL ska ringa dig för vi vet ju alla hur duktig du är i mål. Stina var tyvärr med mig när jag läste din blogg och hon blev så ledsen att hon sprang in i sovrummet och gömde sig i garderoben för att gråta ut. =( Inte så snällt Josefin!

2008-04-11 @ 11:29:15
URL: http://knattiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0