På Hemma-Plan Igen :)

När man är såhär upptagen som jag är så förstår ni ju själv att man inte hinner blogga så ofta och mycket som man vill, höhö.. Men nu är jag hemma igen iaf. Helgen gick fort och var helt okej, men jag hade väntat mej att det skulle gå ännu bätte för oss faktiskt. Fast två av klubbens lag var i final, så vi ska väl va ganska nöjda ändå :)

Hade kameran med för att ta massa roliga handbollskort, men om självklart inte ihåg det när det väl gällde. Vi matchstart är jag så inne i allt annat så det fanns inte riktigt i min hjärna. Men en bild tog jag minsann iaf, och den är speciellt tillägnad Hästen-Maria ;D Jag är impad! Det är ju tillochmed skyltat till metropolen Hedekas, det trodde jag minsann inte ;p 

                                                                          

Egentligen är det inte så konstigt att tjejerna inte spelade riktigt så bra som de kan göra, med tanke på att mer än hälften av deras hjärnor var inställda på att ragga upp Färgelanda-drägg. Eller så var det dräggen som raggade upp mina tjejer, det kändes liksom lite ömsesidigt... "Åååh, Jossan! Ta bort dem, de är asjobbiga å fula" betyder inte alltid det man tror att det betyder. Nej, för fem minuter senare hittade jag mina tjejer hos de där "jobbiga och fula" killarna igen.. suck..! Och jag blev inte mindre trött (och orolig) när jag, mammig som jag är, åkte ner till discot för att ta mej en kik och inser att ett par tjejer inte är på discot som de sagt utan dragit iväg med ett par killar de träffat.. dubbelsuck!!! Snacka om att jag blev nojjig över att nåt skulle hända, inte helt kul att ha ansvar för 13 st tjejer i 15-årsåldern känner jag... :S Men men, det löste sej och i fick med oss alla tjejer hem iaf, hyfsat hela och rena :)

Okej, jag tog faktiskt två kort. Ett på mej själv, ett jävligt osnyggt kort men det visar ändå lite av varför jag tycker det är så kul att hålla på med handbollen fortfarande.. ibland frågar folk hur jag orkar och då kan det va lite svårt att svara på det, men vid stunder som det här då känner jag ändå att det känns helt okej ;D

 Om ni undrar varför inte tjejerna i laget syns så är det för att de värmer upp och springer. Själv ligger jag i solen, dricker gratis festis och bara mår gött.. Man får va lite lat om man är coach! ;p

Kommentarer
Postat av: Hästen-Maria

Åh synd Joss att det inte gick as-bra för Er i handbollen, men I bet att ni va mest poppis i hela Färgelanda du å dina girls å de är en vinst så god som någon ;)
Givetvis är de skyltat till sköna gröna Hedekas =) (iaf från alla ställen som inte ligger mer än 1 mil bort!!!) Tackar tackar för tanken där och ja, man får känna ;)
Längtar redan efter Karlstad och alla Er godingar så I be back snaaart...!
Kram

2008-04-22 @ 22:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0