Sjömans-tema Kanske Vore Nåt? ;p

Bestämde mej för att va en hyfsat duktig tjej och stanna efter träningen så jag kunde deklarera, skriva ut viktiga papper och plugga lite. Sagt och gjort, jag kan nu va lite nöjd med mej själv :) Passade även på att smygkika lite i mammas receptbok, som ni märkt på sistone så har jag gått och blivit lite av en kung i köket... rör mej vant som aldrig förr.. eller ja.. hur man nu väljer att se på det. Det kommer ju pikar från alla håll och kanter nu förtiden om att jag är så feschlig och tråkig som inte äter nåt så man får väl göra vad man kan, känner jag! Kladdkakan jag bakade igår var iaf uppskattad och vissa tog två gånger tillochmed. Kände mej väldigt skeptiskt under tiden jag gjorde den; höll på att förstöra smeten totalt, för att sen när smeten väl va klar upptäcka att "jävlar, jag har ju ingen form att hälla den i!" Men det löste jag med en vanlig ugnsform och sen var saken i princip klar... ;D

Idag är jag hur trött som helst, sov knappt nånting inatt.. Men skönt iaf att det blir en timme extras sovning nästan eftersom jag väljer att sova här i gamla huset. Var perfekt också, fick lite panik när jag upptäckte att tvättstugan var bokad hela veckan så jag passade på att ta med tvätt hit ;p Upptäckte också att pappa köpt två prydnadskuddar till sin nya soffa som han snart ska få. De var lite sjömans-blårandiga och hade mönstret av fåglar och båtar på. Blev så full i skratt när jag såg dem; jag vet nämligen en viss annan person som skulle uppskattat dem tror jag bestämt! ;) Rätt snygga var de iaf.

                                                               

På sista tiden har det ramlat in ett par uppmuntrande komplimanger och det känns skönt när man tvekar och tvivlar lite grann på vad man egentligen håller på med.. bl.a. så har jag fått höra "vilken fin fröken du är!" av ett litet barn, och "jag saknar dej och att få umgås och snacka med dej" av en vän som bor lite långt bort. Fast nästan mest sötast var nog "man får det man vill ha och lite till av dej. Det liksom känns nåt när man pussas med dej.." Haha sött sagt tycker jag ;D


Nu blire 100 höjdare! Sov gott!

Kommentarer
Postat av: konstapeln

fan vilka läckra kuddar :)

2008-04-15 @ 07:43:18
Postat av: Mange

dom där kuddarna är ju riktigt fina :)

2008-04-15 @ 12:34:56
URL: http://fuja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0