Sköna Formuleringar

Vad konstigt det är att man ibland fastnar för vissa textrader eller meningar på olika ställen. Så där så att man kanske inte kan hela låten, men när just den raden kommer så sjunger man lite extra, eller höjer ljudet lite mer eller bara tänker "åååh, de där hade jag velat skriva!". Haha. Några såna som fastnat på min hjärna de senaste dagarna är "varför blir du alltid så full? säger jag och blir fullare" och "jag gjorde slut med min tjej och ångrade mig men kom över det vips tio år senare". Vet inte riktigt vad det är som gjort att jag gillar de raderna lite extra, de är skönt formulerade helt enkelt.

Idag efter träningen så tog jag svängen förbi Hästen-Maria där även Elin och Marielle hängde. Vi såg på en film som inte alls var helt trevlig.. "Flyga Drake" hette den, hemsk men bra.. Sjukt att sånt där händer på riktigt, att det finns en verklighet som är sån. Sjukt att 10-åriga flickor inte kan cykla hem själva mitt på ljusa dagen utan att riskera att bli bortrövade och kanske i värsta fall även utnyttjade.. fyy.. jag är ledsen om jag låter som en gammal gnällig kärring nu, men världen skrämmer mej ibland! :(

Nu ska jag prata gonatt me M, sen är det sovtajm för mej. Det tar på krafterna att ha VFU ;p

Kommentarer
Postat av: Katherine

Hmm... nja. Säger man nej en gång kanske d inte kan bli fler förstår du. Men bara för att d är du så är d väl ok då:D

2008-04-09 @ 10:48:20
URL: http://knattiz.blogg.se
Postat av: Maria

Hallå!
Hoppas pannkakorna igår smakade bra. Jag åker hem redan idag. Farfar har blivit sämre så vågar inte chansa att åka hem senare...ha en bra helg så hörs vi :) Puss å Kram

2008-04-09 @ 13:37:52
URL: http://metrobloggen.se/mariaberglund
Postat av: Mikaelac.blogg.se

vad e VFU=)?

2008-04-10 @ 20:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0