Teresia Is Back In Town!

Så var den här helgen slut då och imorgon väntar första dagen på min kommande VFU. Det har varit en lugn och väldigt mysig helg och jag har inte druckit en droppe alkohol på hela helgen, så de så! :) Började denna dag med en mys-frukost med levande ljus.

                                                                            
 
Tur var ju det eftersom TV:n plötsligt dog och det blev alldeles mörkt i lägenheten. Ringde ett panik-samtal till Katherine och kom fram till att det var strömavbrott i huset. Lika bra att dra till Jysk och IKEA tyckte vi då och tog oss en liten roadtrip. Var även förbi MQ där min personal shopper hade hängt undan lite kläder åt mej. Vilken lyx liksom, att bara glida in i butiken och få allting fixat och ordnat ;D Vilken service alltså, jag kan varmt rekomendera personalen på Bergvik! Fick tillochmed kläderna upphängda och sorterade efter färg. Såklart!


Ikväll var det dags att fira att Teresia tagit sej till Sverige igen. Kul att se henne och få krama lite på henne igen! Dagen till ära slog jag på stort och försökte mej på att göra en taco-gratäng, de ni ;D Måste säga att den blev lyckad, det gick absolut att äta och de andra verkade också godkänna den.

                                                     
Blev ju alldeles till mej när jag i princip lyckades med gratängen, så därför glömde jag ta bildbevis på att de andra faktiskt åt av den. Men men, bildbevis på att Teta is back in town finns ju uppenbarligen iaf :)


I framtiden ska jag bl.a. skaffa en mellanstor hund, övningsköra i Audin som inte är vit och lära mej att dricka rödvin. Det känns skönt att veta vad framtiden har att erbjuda känner jag! :p

Nu blire sängen för min del. Måste ju vara pigg och respektabel imorgon när jag ska till ett nytt ställe på VFU. Shit, vi ska ha fem veckor i rad nu.. känns hur länge som helst, lite halv-drygt men kanske också ganska nyttigt. Det är ju ändå det här jag tänkt hålla på med när jag blir stor. När jag inte dricker rödvin och rastar hunden då, förstås ;D

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack detsamma, alltid lika trevligt :) Även om vi begav oss hemåt tidigt.
Ja, det är den sista helgen i april, 26/4 inte 29e som jag sa....hoppas det går bra på vfu:n.
Puss å kram

2008-04-07 @ 10:55:11
URL: http://metrobloggen.se/mariaberglund
Postat av: Katherine

Haha den bilden på mig måste nog faktiskt vara den bästa någonsin. Ser inte d minsta ondskefull ut. Tack för den grymt goda gratängen. Mkt lyckad och ser fram emot fler imponerande rätter av dig, Kram

2008-04-07 @ 15:04:34
Postat av: Mange

JApp. det är viktigt att ha något annat att göra mellan rödvinsdrickandet och ut å gå med hunden :)

2008-04-07 @ 17:28:26
URL: http://fuja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0