Att Vara En Skyltdocka

Fan, varför måste jag alltid va så himla nyfiken av mej för? Idag har jag och Annica tagit oss en liten tur på stan (ingen av oss har speciellt mycket pengar, så vi skulle bara titta..) och när vi va inne på Change så hittade jag en superfin BH som jag bara var tvungen att prova. Den liksom ropade på mej sådär som vissa kläder kan göra ibland vettni så jag var faktiskt tvungen.. Det kändes som att den passade bra, men bad ändå Annica att hämta expediten för att få lite proffs-hjälp. Eftersom expediten var upptagen med att småprata med sina vänner så tog det lite tid innan de kom tillbaka och jag börjde få tråkigt inne i mitt provrum. Så vips upptäckte jag en spännande dörr där inne och självklart var jag tvungen att öppna. Först fattade jag ingenting; det gick folk förbi och tittade på mej och jag tänkte att det kunde ju inte va ett hål rätt ut från affären liksom.. Men så insåg jag att det var ju dörren till deras skyltfönster som jag öppnat..! Hade jag tagit ett steg ut hade jag ju blivit som deras skyltdocka för fan! Hur pinsamt som helst, var ju en himla tur att jag iaf hade BH:n på mej kände jag.. så nu vet jag hur det måste kännas att vara en skyltdocka; tänk å stå där helt stilla å bli stirrad på i 8 timmar om dagen.. jobbigt. Fast å andra sidan så kanske det är lite det som är grejjen med skyltdockor, att man ska titta på dem.. ;p Jaja, när jag väl fattade vart jag öppnat så stängde jag iaf fort som fan som ni kanske förstår :p

Ni kanske tycker att jag är dum i huvudet som inte har några pengar och ändå kommer hem med flera påsar från stan. Men. Jag måste få försvara mej med att:

*Först hittade jag ett HM-presentkort i min plånbok som jag hade glömt. Där fanns 200 så när jag handlade upp det så var det ju som att det var "gratis" :)

*Sen hittade jag ytterligare en tröja på HM som dels var jättebillig och dels inte min stil. Bara att det inte är min stil och jag ändå gillade den är ju anledning att man måste handla; jag måste ju nämligen försöka bli lite mer wild av mej.. :p Plus att denna betala jag för med pengar som redan fanns i plånboken. Alltså räknas det heller inte, för när man gör ett kontoutdrag så har ju fortfarande inga pengar försvunnit, eller hur?! ;p

*Efter detta gick vi till Åhléns där jag köpte mej ett nagellack som var dyrt för att vara mej. Til mitt försvar här kan jag bara säga att om man tittar på nåt tre gånger så vill man verkligen ha det. Och jag slänger aldrig ut pengar på accesoarer/smycken osv så ibland måste man helt enkelt. Faktiskt ;p

*Till sist gick vi in på Change och där ropade den där BH:n på mej. Det var världens rea och från att ha kostat 400 kr fick jag den för 120 kr. Behöver jag ens försvara mej?! Ni hör ju själva, att inte handla när det är 70% vore ju för fan brottsligt...!


Nu blire mat :D

Kommentarer
Postat av: mamma

2008-08-04 @ 16:01:50
Postat av: Mamma Malin

That's my girl! Nu blev jag otroligt sugen på att kolla in Change...

2008-08-04 @ 16:03:56
Postat av: Katherine

herregud... förra gången jag var där o försökte få hjälp stod hon som jobbade där och pratade med sina kompisar också hur länge som helst. ja gick runt i typ 15 min o ändå kommer ingen o hjälper mig. visserligen gick ja inte själv fram men när man står o tittar på dom borde dom ju fatta.

2008-08-04 @ 16:43:55
URL: http://knattiz.blogg.se/
Postat av: emma

tjoho.

johan är ställningsbyggare där borta. :) mm, skit jobbigt dom veckorna han är borta. "bara" två kvar nu. hehe. men sen är han hemma i tre. :D och så ska det va hädanefter. hehe. kommer ju njuta riktigt när han är hemma så länge. :D



åh. jag tänkte på handbollen förut. om tider och så. och. jag kommer ha riktigt svårt att hinna med när det är så tidigt. :( jag slutar jobbet klockan fem. :( men, vissa tisdagar är jag ledig så då kan jag ju komma. :D



det där med målvakt löser sig säkert. hm. eh. säger absolut inget säääkert. men, jag kan ju stå ialla fall på träningarna. :P haha. men vi får se. får övertala nån annan annars. :D



ska säga till madde h om tiderna och så också. :)



tack för att du berätta. :)



kramis.

2008-08-04 @ 17:44:25
URL: http://eembla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0