Bilder Från Min Lilla Roadtrip

Idag orkade jag iaf sova ända till halv tio, då tyckte jag att det var dags för frukost. Har även tagit tag i lite "måsten"; packat upp, ringt VFU-samtal, fixat med CSN-papper och kollat lite grejjer inför resan.. så jag har varit lite duktig iaf :) Men det där med CSN kan va ett himla meck ibland, lite krångligt är det fast man gjort det förut och hur ska man kunna räkna ut det där med pengar man får tjäna? Man har ju ingen aning vad man hamnar på, och att man inte får tjäna speciellt mkt är ju fel överhuvutaget tycker jag.. så länge man gör allt man ska i skolan och tar sina poäng så borde man väl få ha ett extrajobb?! Jaja, jag skrev under "på heder och samvete" iaf att alla uppgifter stämde så vi får väl se vad det blir av det..

I söndags hämtade Mange mej vid tåget, sen käkade/fikade vi massa mat och gick runt lite i Åker. Igår åkte vi in till Strängnäs och Mariefred, har inte varit där förut så vi tursitade runt lite i både kyrkor, slott och i mysiga affärer :)



Stackars Mange tvingades posa litte granna under dagen :) Vi var inne på slottsgården och gick även runt i trädgården å sånt där. Där hade de planterat blommor som i en stor drottnings-krona. Jag föreslog att Mange eller Sonya skulle lägga sej i gräset och låtsas ha den på huvudet, men konstigt nog så nappade ingen på mitt förslag ;p Vet inte om det kanske berodde på att gräset var hur blött som helst efter allt regn, eller om man helt enkelt inte borde leka runt och fjanta sig när man är vid ett slott...

Mariefred hade även massa små mysiga affärer som jag gärna kikade in i. Lyckades avstå från att bränna onödigt mycket pengar, men kom iaf hem med en jättefin kökshandduk ("för fin för att användas, men den kommer hänga så fint där på spis-handtaget..") och en vinkork ("ifall man inte dricker upp hela flaskan på samma dag"). Herregud, ni hör ju hur vuxen och mogen jag börjar bli.. en kökshandduk?? Och när hände det sist att inte hela flaskan tog slut..?! Jaja, nöjd med mina inköp blev jag iaf ;D

Nu ska det fixas lunch! Kommer inte ens ihåg senast jag lagade mat här hemma.. så det är nog dags nu ;p

Kommentarer
Postat av: busschaffisen på buss nr 5

ville bara meddela att jag gjorde ett misstag imorse och råkade skriva 56 istället för 5 på min buss. detta är alltså ett allmänt utlåtande och ursäkt.



hehehehe, söta ni är ;)

2008-08-12 @ 13:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0