2008

Så har det blivit näst sista dagen på året och det är väl dags att summera 2008 på nåt sätt. Här kommer en lista, samma som förra året:


* Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, åkte till Turkiet med Elin och Teta :) Och sov på Campus, haha

* Höll du några av dina nyårslöften? Nej, verkligen inte. Det sket sej redan 1 januari hemma i Katherines soffa. Jag skyller på skottåret! ;p

* Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nix, ingen nära

* Vilka länder besökte du? Var som sagt i Turkiet i somras

* Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? Ja, det finns en del saker, allt från stora känslomässiga saker till små "skitsaker". Men egentligen har jag i princip det mesta man kan önska sej!

* Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? 20 februari - mamma och pappa gick isär, 8 mars- jag och Mange pussades för första gången, 18 juli - världens bästa Lasse hade sin spelning i Ransäter

* Vad är det bästa som hänt dig år 2008? Att jag blev tillsammans med Mange är ju en minst sagt trevlig händelse ;) Och att jag blev nominerad och utsedd till Årets Ungdomsledare 2008

* Största misstaget? Att jag inte höll mitt nyårslöfte i år. Jag ångrar mig otroligt mycket!

* Har du varit sjuk eller skadat dig? Nix, inte i år heller.

* Bästa köpet? Min tomtelykta som jag spanade på redan förra året kanske och biljetterna till Lasses spelning.

* Vad spenderade du mest pengar på? Svårt, det borde ju sammanlagt bli kläder, även om jag inte handlar så mycket eller så dyrt :p Och så la jag ut lite extra på julklappar än vad jag brukar ha råd att göra.

* Gjorde någonting dig riktigt glad? Absolut. Varje gång jag hör "Genom eld och vatten" med Sarek på krogen blir jag barnsligt glad, t.ex. :) Och att jag fick en superstor vas fylld med drinken Ragnar på min födelsedag var ju himmelskt! ;)

* Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? Ska jag vara ärlig så vet jag inte om det är nån speciell låt som jag alltid kommer kunna koppla till just 2008.. I´m yours med Jason Mraz kanske, den gick väl ett X antal gånger på radion denna sommar?

* Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Året har haft många ljusa och roliga stunder, men tyvärr så har jag varit mycket ledsnare överlag i år, helt klart.

* Vad önskar du att du gjort mer? Solat, badat och bott i stugan! Och rest... blev t.ex. inget Sthlm i år :(

* Vad önskar du att du gjort mindre? Gråtit och ätit

* Hur tillbringade du julen? Med släkt, Kalle Anka, paket och massa ätbart. Som vanligt fast väldigt, väldigt annorlunda.

* Blev du kär i år? Jag har ju faktiskt börjat kila stadigt i år! Jag och Mange blev ett par under våren <3

* Favoritprogram på tv? Som vanligt vid såna här frågor har jag aldrig nåt bra svar. Har sett på tv:n mer än vanligt, men favorit-program? Hm... Just det! Gillade ju "Vem kan slå Fredrik och Filip?"

* Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Inte egentligen. Hatar ingen person, mer en situation.

* Största musikaliska upptäckten? Kommer inte på nån.. Chris Brown kanske, eeelleeeer? Haha
 
* Något du önskade dig och fick?
En julgran, en Boda Nova-skål och Sudoku-bok. Bland annat

* Något du önskade dig men inte fick? Att jag skulle bli liten igen och aldrig behöva växa upp

* Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Hade besök av Mange som hälsade på mej :) Och de första timmarna av födelsedagen spenderade jag på krogen med min finaste bästa vänner! Hade nämligen lite kalas dagen innan.. När jag sovit ett par timmar och nyktrat till så kom mamma, pappa, Jesper och min kusin-familj och firade mej här i lägenheten :)

* De bästa nya människorna du träffade?  Räknas Mange? Vi hade ju faktiskt träffats ett par gånger redan förra året, men inte pratat med varann..

* Hur skulle du beskriva din stil år 2008? Mycket mjukis, ibland känns det som att jag bor i FHK-overallen...

* Vad fick dig att må bra? Mina nära&kära såklart!

* Vilken kändis var du mest sugen på? Jude Law has it all (precis som förra året)

* Vem saknade du? Under sommaren saknade jag Mange när han var hemma och jobbade

* Favorit månad? Kan nog inte svara på det, det brukar va juli men i år har även "vintern" känts väldigt mysig. Och i augusti var jag ju ledig och reste utomlands.. ;)

* Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, ett par grejjer och jag vet precis vad. Men det är saker jag inte kan göra nånting åt och jag får försöka acceptera att det är som det är i stället. Jag får helt enkelt försöka göra 2009 till ett bättre år ;D

Kommentarer
Postat av: Katherine

Maxi is the shit=) älskar att gå runt där ja me=)



Haha va rolig du är. Tur att hon glädjer dig lite iaf=) Säg d till Mange=)

2008-12-30 @ 13:34:10
URL: http://knattiz.blogg.se/
Postat av: E

Hej! Hoppas det kom nån mer idag på träningen, själv kom jag hem nu från stan så för mig hanns det inte med :( Nya tag i januari!!! Gott nytt år! Kram

2008-12-30 @ 18:12:49
URL: http://eeehlin.blogg.se/
Postat av: Jelli

vilken kul lista! Jag "lånar" den ;) Ja, jag tycker att han ska testa det :p Hmm. Intressanta frågor! Jag tror att jag har svar på allt det dära, och jag ska göra mitt bästa för att få in det i ett eller två inlägg. Tack så mycket! Jätte "snällt" om man nu kan använda det uttrycket, att du ställer frågor. Jag tycker att det är så kul :) Hur har din dag varit? Kram! :)

2008-12-30 @ 18:18:10
URL: http://jelli.blogg.se/livet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0