"Cool" Kille. Eeeelleeeeeer?

Råkade höra ett samtal på bussen idag mellan två killar i 16-17årsåldern som stod och pratade om helgens bravader:

Kille 1: Nä, fan. I fredags sa du. Då va ja full...
Kille 2: Men klockan fyra mena jag.
Kille 1: Ja men fan. Jag va full då. Jag va full klockan två. Börja på min andre 75:a klockan tre. Fy fan va full jag var!
Kille 2: Aha...
Kille 1: Titta här då, här har jag så jävla ont. Det var där de sparka mej. De sparka och slog mej som fan. Men de slog inte i ansiktet konstigt nog.
Kille 2: Nee, de va ju bra..
Kille 1: Ja. Fan vettu, jag blev så jävla arg. När de slutade slå mej så fick jag världens fylleryck. Jag va skitarg. Började slå alla runt mej med en stol och grejjer!
Kille 2: Aha...
Kille 1: Men sen kom pappa och hämtade mej. Fan. Alltså, för att jag slogs. Inte för att ja va full de får ja va. Men fan, han är verkligen så jävla dum i huvudet vettu. Jag får väl fan slåss om jag vill, de ska väl han skita i.
Kille 2: Mm, jo..

Och så gick de av. De pratade högt och tydligt med varann och jag och hon mittemot bara tittade på varann. Är det här coolt så man vill stå och skryta om det på bussen? Att man är full klockan två? Eller att man blivit nedslagen?! Inte coolt nånstans i mina ögon (och jag hoppas inte jag tyckte det ens en sekund när jag var i den åldern heller) men en sak kan man ju hålla med grabben om såklart.. Hans pappa är ju verkligen dum i huvudet, det är klart att killen ska få slåss, herreguuud!! ^^ Som sagt, tragiskt var ordet... :S


Kommentarer
Postat av: Teresia

Man blir inte så förvånad längre när man hör sådant här på stan eller på bussen.. och ja, tragiskt är ju verkligen rätta ordet!

2008-12-09 @ 09:24:37
URL: http://taaz.blogg.se/
Postat av: Katherine

Mmm... och jag tror säkert att han var inne på sin ANDRA 75:a klockan tre. Tror inte det är möjligt. Om han inte menade att han drack en 75:a kvällen innan så den andra började han med 12 timmar senare

2008-12-09 @ 12:12:33
URL: http://knattiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0