Glöggkalaset

I flera veckor har vi planerat och väntat på att det årliga glöggkalaset ska gå av stapeln och igår var det äntligen dags. Hemma hos Katherine fanns det bland annat massa knäck, kola, clementiner och juleskum. Och självklart, GLÖGG i olika smaker och styrkor. Kvällen var riktigt rolig; det lektes olika lekar (jag och Kryckan var grymma!) och jag försökte mej på starkglögg. Är ju inte upp över öronen i glögg överhuvudtaget, men jag lyckades kämpa mej igenom flera olika "årskullar" av glögg under kvällens gång med hjälp av diverse mutor & hot.

   

Sen bar det av till BMB där det dansades hela tiden tills de va dags att gå hem. Vissa har en förmåga att inte fatta när det är dags att gå hem, men ett säkert tecken på detta är när man ser sin pojkvän somna ståendes. När man ser honom stå och vagga sej till sömns i takt med "Buffalo Soldier", då vet man verkligen att det är dags att gå hem. Sagt och gjort; efter en sväng till Day and Night så promenerade vi hemåt i lugn takt och slocknade ganska direkt. Tack för det, för knappt fyra timmar senare så ringde klockan och det var dags för ytterligare en söndag fylld med handboll för min del.. Men men, som jag skrev tidigare så har det varit en riktigt rolig handbollsdag och det har absolut varit värt det! :)

Hoppas ni också haft en bra helg. Sussa sött



Katherine hade pyntat granen redan.. grrrr!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0