Hur Gammal Måste Man Va För Att Få Jobb På Systemet?

Förresten! Häromdan klurade jag och tôsera (var Daniel med på ett hörn också kanske?) på hur gammal man måste va för att få jobba på systemet. Först tänkte jag 20 eftersom man vistas bland de där dryckerna, men sen tänkte jag att det BORDE ju va 18. Man dricker ju inte av varorna bara för att man jobbar där, liksom.. Ingen av de andra visste heller säkert men nu verkar det som jag fått svar på min fråga, tack vare en läsare :) :

Postat av: Jelli

hahahaa, klart att du får "låna" den :p Och jag läste den på din blogg. Man får dock inte jobba på systemet innan man fyllt 20... :/ Jag försöte söka jobb där en gång ^^

2008-12-27 @ 18:17:12
URL: http://jelli.blogg.se/hemsedal

Detta verkar ju stämma! Lite konstigt, men kanske vettigt ändå på nåt sätt. Jag vet inte.. det är ju dumt om man inte kan få hjälp med rekomendationer av nån dryck för att personalen är för ung för att själv prova och använda varorna.. fast å andra sidan, hur ofta frågar man om hjälp? Jag köper ju mest på mej de vanliga hederliga vita vinet; dels för att det är lättdrucket och billigt och dels för att det är skruvkork, haha.

Kommentarer
Postat av: emma

det va att jag som tog den. ;) haha.



just det ja, tiderna hade jag glömt bort. :O men, hm. låter ju som rätt bra tider även om man slutar klockan fem på eftermiddagen. för det går väl bra bussar? men shiiiiit. jag kommer inte kunna springa många meter. :S kommer va jätte pinsamt ju. haha. men jag och johan ska ju börja på våra "nya liv" efter nyår. :O



mm, mest minns jag att vi vann! med en jävla massa mål. :D men låg inte det laget typ etta i serien eller nått där borta?! :D



la faktiskt ut korten på henrik och karin för din skull. ;) kan skriva lite mer om dom när vi ses och så. ;) hihi.



kram.

2008-12-28 @ 21:23:29
URL: http://eembla.blogg.se/
Postat av: emma igen

ey, det va nog inte jag som tog kortet. :P minns inte vem det va. haha. jag som trodde jag kom ihåg allt. :O



och nattspringandet på åland pratar vi inte om. :P hahaha.

2008-12-28 @ 21:28:55
URL: http://eembla.blogg.se/
Postat av: Jelli

Så kul att du har refererat till mig. Nu var jag ju tvungen att kolla upp det helt ;) Men på systembolagets hemsida så står det just så. Här är länken som sa det: stromstad.htm" rel="nofollow">http://www.systembolaget.se/Applikationer/Knappar/JobbaHosOss/annonser/forsaljarestromstad.htm



haha. Så kul att du läste mitt inlägg om min dumma chef! Hon är verkligen knäpp ibland (alltid). Men jag ska hålla ut, ja. Jag ger inte upp så lätt bara för att hon är så dum! Det är ju ett säsångsjobb och det är bara till de första dagarna i maj så jag ska nog minsan "vinna" över henne:D haha. Vad har du haft för dig i helgen? :) Kram Jenny

2008-12-28 @ 21:57:09
URL: http://jelli.blogg.se/hemsedal
Postat av: Jelli

Förresten, så försöker jag starta upp en ny blogg om träning och kost. Jag vet inte riktigt hur jag ska bygga upp den än. Men jag älskar träning och mumsig mat, så jag ville kombinera det. Så om du har någon fråga om nånting alls som rör det, vitaminer, kosttillskott, träning, mat, hälsa, sporter eller vad som helst! Så får du jätte gärna fråga frågor i mina kommentarer så ska jag göra allt jag kan för att ta reda på ett bra svar, om jag inte redan kan det. Du kan fårga vad som helst! Jag behöver lite hjälp med att komma igång nämnligen, och för att veta vad folk vill läsa om :p Kram

2008-12-28 @ 22:01:24
URL: http://jelli.blogg.se/livet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0