Lediga Fredagen

Mmm, va gött å va ledig idag! Det tar på kroppen att jobba fyra dagar i rad, sånt slit är ju inte jag van vid ;p Mohaha, närå men göttans är det för jag ska fixa litte grejjer och ha myskväll med Maria. Jag ska också passa på att ägna min lediga dag med min gamle morfar. Känns lite som ett "välgörenhetsprojekt", för det är väl inte så superlockande att åka dit och städa, men va gör man inte.. Förhoppningsvis så får jag igen det när jag är gammal och behöver lite hjälp och sällskap :)

När jag ringde igår och sa vilken tid jag skulle komma (morfar är mycket för planering) så sa han att "ja, men va bra, då kan vi äta också. Du kan ju göra det där goa moset som du är bra på och så kanske vi kan ta den där korven som vi båda gillar så mycket, det blir väl bra?" Jaaa, morfar, jag kan göra pulvermos och värma på den där halvgråa korven som DU gillar, tänkte jag. Det blir bra det!! ^^

Efteråt så ringde mamma:
- Skulle vi inte gå ut och äta imorrn?
- Va, vadå kunde du? Jag trodde inte du kunde..
- Jo, jag fick ihop det.
- Ååh. Tyvärr, jag har en dejt med morfar inbokad redan.. (Pulvermos och grå korv snurrade runt i bakhuvudet på mej)..

Men men, vad vore väl en bal på slottet.. tråkig.. äcklig.. och alldeles alldeles underbar ;P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dagens meny på Kasernhöjden där jag tänkt bjuda dig på lunch idag:

Kantarellsoppa

Fläsknoisette m. bearnaisesås & klyftpotatis

Bondgrillspett m. kryddiga korvar, het salsasås, bacon & grönsaker

Pasta m. köttfärssås



Men pulvermos och grå korv hos härlige morfar går ju också bra...

VIlle bara tala om att du är världens snällaste barnbarn. Och bästa dottern. Puss!

2008-12-19 @ 12:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0