Mysig Luciadag!

Efter en lång sovmorron (som innehöll ett tappert försök att se på tv:ns luciafirande i 1.5 minut) och en go frukost så tog vi oss ut på en promenad runt Lambergssjön. Hur mysigt som helst med solen i ögonen och snö vart man än såg. Underbart! Inte ens jag, som brukar va lite av den gnälliga sorten, hittade nånting att klaga på, så jag tror att Mange va ganska nöjd över mej :) Jag gillar snö när den är vit, ren, redan på backen och inte blöt!

Sen gick vi hem och drack varm oboy med grädde; det får man när man varit ute i snön och blivit kall ;p Hann med flera avsnitt av Sunes jul (antagligen världens bästa adventskalender) och sen kom jag på den briljanta ideén att göra marsipan-godis. Har ingen aning om hur man egentligen gör, och jag är ju verkligen inte bra på att göra fina och roliga figurer men tillslut fick vi ihop en plåt iaf. Hoppas de är ätbara för de va fan inte helt enkelt ;p

 

Nu kommer snart mina vänner! Ha en mysig lucia-kväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0