För Fest Blev Det

Och kul var det :D Det blev riktigt bra drag här på hemmafronten; inget gick sönder och alla verkade trivas. Småplocket som jag och mor min fixat ihop under dagen var väldigt uppskattat (av vissa mer än andra) och tack vare att grannen lånade ut alla sina stolar så fick nästan alla plats att sitta också. Fick hur mycket trevliga presenter som helst, många hade verkligen ansträngt sig och letat upp saker som matchar min lägenhet... :p Det var väldigt uppskattat hoppas jag alla förstår! Passade även på att byta julklappar med Mickis som kikade förbi en sväng. Haha, de va på tiden :D Kvällen gick fort tycker jag, den bestod av mycket spring ut och in med nycklarna för att öppna till alla, lite extra kramar till de personer som behövde det mest, paketöppnande, ätande av diverse mat (även en lindt-kula eller två slank ner) och otroligt många roliga konversationer. Ett exempel på det är när jag följer Mickis till grinden för att låsa upp åt henne. Låset kärvar och jag försöker låsa upp. Tillslut får jag upp låset och utbrister jävligt stolt "Yeeees Mickis! Jag fick upp den! Med vänstern tillochmed!" varpå Mickis svarar med ett inte allt för imponernat tonfall "Erhm, jaa va bra. Men Jossan, du är ju faktiskt vänsterhänt". Äh, vadåra. Man ska inte va så jävla noga med detaljer tycker jag :p

Ett annat exempel på något roligt (tycker jag) är när jag och Klass-Maria sitter och disskuterar att det ofta är lite lågmält och stelt i början på förfester men ju längre tiden går under kvällen så blir det alltid skumt nog mycket högre ljudnivå efter ett tag. "Hmmm,  jag har minsann en liten teori om detta fenomen. Jag misstänker att det är nötternas fel!" säger jag och skrattar. "Åh, du har så rätt Jossan! Everybode goes nuts, liksom" svarar Maria då och jäklar vad jag tyckte att det var fyndigt sagt. Kanske säger nåt om min dåliga humor, kanske säger nåt om att jag fått i mej lite osv. Men skit samma, jag tycker fortfarande att det var jävligt kul sagt nu när jag tänker på det i efterhand. Så de så! :p


Lite olika bilder från gårdagens kalasande:

Jag gör pizzor och som vanligt står DJ Preisz för partymusiken


                                                                           
                                                              Värdinnan själv med Maria och Katherine

                             Några av alla trevliga paket och fina paket :D



                                              
                        Lite "mingelbilder" på lite olika gäster; lite blandat folk, lite klassfolk och lite goa grabbar :)


                                                                              
    Ragnar och Doris fanns i ett av paketen. Som ni ser blev jag alldeles till mej i trasorna! Haha!


Nu blire nog sängen! Imorrn ska jag ta tag i resten av disken och även all dammsugning, jag lovar. Men ibland får man vänta med såna där tråkigheter; jag har ju faktiskt tagit bort det värsta... det är ändå godkänt tycker jag! Sussa sött!


Kommentarer
Postat av: farbror överkokt blomkål

mmm, får man känna lite? tackar taaaackaaarrrrr

2008-02-04 @ 21:06:40
URL: http://preiszan.blogg.se
Postat av: Anonym

Hello vannen!
Hoppas festen var kul och att ni festade lite at mig med!
Sjalv ar det bara jobbandet som galler just nu. Fick aven reda pa att jag inte fick mitt forsta handsval, Kroatien till sommaren. Utan det far bli Menorca. Jaja, jag vantar svar fran enso ocksa, far jag det, sa kommer jag enda inte vara alltfor lange pa Menorca enda.
Mammi o pappi ska ju dock dit o borjan av juni, for da ska de fira att pappa fyller 50.
jaja far se hur de blir med allt!
Take care!
Puss & kram

2008-02-05 @ 03:29:57
URL: http://taaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0