Harry Kan Man Lita På!

Idag har det gått i ett (man säger väl så?) men ändå så känns det inte som jag gjort så mycket vettigt. Kanske för att klockan är halv elva och jag fortfarande varken öppnat skolboken som jag skulle, eller diskat upp all disk som på något konsigt sätt letat sej upp just till min köksbänk ;p

Men iaf så var jag duktig och började dagen med en långpromme redan klockan åtta. Huvudet var ändå fullproppat med tankar så jag kände ingen större idé att försöka somna om, lika bra att försöka ta tag i dagen på ett bra sätt.. ja menar det är ju faktiskt måndag idag! Även om det fortfarande är februari, alltså skottmånaden it self, och det är ju bra att ha som reserv-ursäkt om det skulle skita sej även denna måndag ;p

Sen tog jag mej en runda på stan med pappa som blev mycket dyrare än jag tänkt mej, men kände ändå att det var värt det. Fick med mej ett par rätt snygga nya uteskor hem, jag som bara hade tänkt kika. Men men är ju något vettigt att "investera" i iaf, en sån sak måste man väl ta sej råd till antar jag. I morgon ska jag iaf skynda mej att betala hyra och räkningar innan jag shoppar upp alla pengar jag fick idag..

Hann knappt innanför dörren förrän Maria kom med den briljanta idén att vi skulle ta oss en sväng i Mariebergsskogen i det soliga vädret. Självklart skulle vi det tyckte jag, och vilken tur att vi gjorde det, annars hade vi aldrig fått träffat på varken Elias med sina stora horn eller den fule grisen Harry som blev otroligt upphetsad när han såg oss. Och vem skulle inte blivit det, känner jag, när två såna pinglor som vi vandrade förbi den lilla hagen? ;) Vi kom fram till att det känns tryggt att veta att Harry alltid finns där och är villig om vi någon gång skulle känna oss oälskade och lite ensamma.. Harry ställer upp liksom!

 När vi fick se Harry så bönade vi och bad, vi plutade och lockade..


 och till sist gav han med sej och både jag och Maria kände oss mer än nöjda ;D


Sen bar det iväg vidare på träningar och med min röst som i princip är obefintlig nu (har ju varit hes i flera dagar nu) så skrattade bara alla tjejer åt mej så fort jag försökte säga nåt. Bestämde iaf att vi skulle ta ledigt från träningarna på onsdag, tjejerna behöver lite sportlov (det hörs ju på namnet att man ska ta lov från själva sportandet...) Tillochmed jag som går på universitetet har ju fått mej lite extra sportlov denna veckan, tur för mej känner jag eftersom jag blev erbjuden jobb nästan hela veckan :) Extrapengar, tackar tackar!!!

Nu blir det sängen för min del, börjar åtta imorgon. Ser nu när jag läser igenom mitt inlägg för dagen att jag lyckats skriva hur mycket som helst om hur mycket ointressant som helst.. hm, man behöver inte läsa allt, bara så ni vet ;p

Sussa sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0