Mina Beresta Gardiner

Nu är de äntligen på plats! Det var en hård och svettig kamp men till slut fick jag minsann upp mina nya köksgardiner där de ska va. Valde ungefär de billigaste jag kunde hitta på IKEA, men det blev helt okej tycker jag! :) De är tydligen av modellen "hissgardiner" har jag fått lärt mej. Åkte iväg och skulle hämta dem redan igår men dum som jag var så åkte vi till ICA i Viken eftersom det stod att de skulle finnas där på lappen jag fick med. Självklart hade det blivit lite fel och de var nu ivägskickade till Hagahallen. Suck, tänkte jag, men jag och Elin tog nya tag senare på kvällen och knallade iväg till Hagahallen. Väl där fick jag tag i post-kvinnan och bad att få ut mitt paket. Självklart hade jag nu glömt lapp-jäveln så jag fick gå tomhänt hem även denna gång. Men nu sörrni, nu har jag äntligen fått hem dem :D Jag är så stolt över mej själv som även fick upp dem, jag tänkte nämligen först inte ens prova själv men tänkte sen att va faan. Ett försök måste man väl kunna göra iaf, jag är ju ändå vuxen (enligt vissa). Och det gick ju faktiskt galant! Är ju bara jag som vet att den högra skruven är sne och inte gick att skruva in helt.. ja menar, det kändes hyfsat stabilt ändå tycker jag :p Mamma passade på att tjuvkika lite på hur mina gardiner fraktats eftersom det blivit fel, och vi upptäckte då att först var de gjorda i Jönköping. Sen skickades de till Örebro för att sen skickas till ICA Viken. När det var fel så skickades de tillbaka till Örebro för att packas om och skickas till Hagahallen. Snacka om beresta gardiner!! ;D

                                                               

Inatt sov jag jättegott och jag tror minsann att jag vet varför. Det är nog nämligen katt, hund, krokodilen och de andra i familjen Yoga´s förtjänst. Ja, det är precis som det låter. Jag var på yoga igår för första gången, jag och mamma tog oss en sväng dit för att kolla hur det funkar. Jag ska inte säga att det var det roligaste jag gjort i mitt liv, men jag ska heller inte ljuga å säga att de bara var drygt och tråkigt. Nej, jag tror faktiskt att kommer man in i det och gör på rätt sätt så är det nog väldigt välbehövligt för kroppen. Vissa grejjer var faktiskt riktigt svåra och jobbiga måste erkännas! Och det där med rätt andning, det är inte helt lätt alla gånger, haha. Det bästa på hela passet var nog ändå när man fick ligga i krokodilen eller det där andra skumma (som hette typ som en "såndär va-hetter-re...-korv", ni vet som i reklamen) och bara blunda och slappna av. Mmm, underbart! Synn bara att jag hade en otroligt stönande yoga-tant bredvid mej. Va ju antagligen jag som var lite för feg och gjorde fel och hon gjorde rätt, men ändå. Det tog en halvtimme innan jag fattade att det inte var tåg och bussar som gick utanför fönstret hela tiden, utan bara tanten bredvid mej som andades... Haha :p Kunde inte hjälpa att jag fick små skrattatacker när jag hörde henne, va fasen, de lät ju som om vi var med i en liten pervers sekt vissa stunder!! Men jag överlevde passet iaf och vem vet, kanske är yoga min nya grej...

Nu blir det till att gå igenom frysen på jakt efter nåt i lunch-väg :D Det är dags för mat nu känner jag! Ikväll bär det av hem till La Familia och sova, har tidig samling imorrn. Ska iväg med de allra yngsta jag tränar och ha lite matcher. Kul :)

Kommentarer
Postat av: Katherine

hihi ja ska också till forshaga idag. Häftigt=)

2008-02-08 @ 15:21:50
Postat av: Jessica

Haha. Jo, för alla Säfflebor är verkligen såå charmiga ;)

2008-02-08 @ 17:22:55
URL: http://escaaa.blogg.se
Postat av: Maria

Tack för sällskapet ikväll, alltid lika trevlig :D
Super najsiga gardiner, billigt är bra!
Hoppas det går bra imorrn. Glöm inte att ladda upp inför kvällen ;)

2008-02-08 @ 22:15:02
URL: http://metrobloggen.se/mariaberglund
Postat av: Teresia

Guu va fina gardiner horru:p
Hoppas du har en bra helg, min ar fylld av jobb, som vanligt:p var dock ledig igar. skont!

Kanner mig kluven infor nasta detsination, kanner mig trott efter denna monsterdestinationen, sa far se om man fortsatter eller inte, fick juh inte mitt forsta handsval iaf:(
jaja, nu ska ja jobba vidare, sen ska ja ut o ga, var ute och gick igar, sa skont att fa rora pa sig!

Ha de finast vannen!
Puss & kram

2008-02-09 @ 05:18:54
URL: http://taaz.blogg.se
Postat av: Jessica

Vilken tur att du har fått ett så bra intryck av "oss" :)

Jaa, är ju "tvungen" att kolla hur det går för alla Säfflemänniskor som är med i tv. Han hade en skön inställning till samban tycker jag ;)

2008-02-09 @ 09:19:04
URL: http://escaaa.blogg.se
Postat av: Katherine

Jo d verkar som d blir d... vet dock inte om d kommer så många=)

2008-02-09 @ 17:02:34
Postat av: m

bor du i det där huset där det finns en staty eller fontän på herrhagen? har alltid undrat vad det är för det ser så inhängnat ut:D

2008-02-09 @ 22:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0