Miss Baglady

Idag har jag lekt duktig tjej igen och storstädat hela lägenheten. Har faktiskt inte fuskat nånstans (blev lite inspirerad av onsdagens "Rent Hus") så nu känns det fräscht och luktar gott här hemma. Jag var tillochmed så duktig så jag tog tag i mej själv och bar iväg med alla flaskor som jag hade i köket.. de har ju liksom blivit ståendes i påsar i köket efter min inflyttningsfest (för en månad sen, erhm..) och jag har skyllt på att jag inte får med mej alla och inte vet vart de ska osv. Men efter att alla talat om för mej att det tydligen tillochmed finns här nästan där jag bor kände jag inte att jag kunde skjuta på det längre.. sagt och gjort! Fick bara gå två vändor också, hur smidigt som helst.. men det kändes lite smått odiskret måste jag säga, folk tittade en aningens konstigt på mej när jag kom klirrandes och slamrandes med alla påsar som värsta bagladyn.. Jaja, nu är det gjort iaf!

Idag är det ju självaste skottdagen också, om nån nu skulle ha missat det. Så ska man passa på att va onyttig så ska man verkligen göra det idag tycker jag, för va man än gör idag så kan det ju inte räknas eftersom dagen inte riktigt finns på riktigt, om ni fattar ;p Är lite fascinerad över det här med skottdag jag, har aldrig träffat nån som är född den 29:e februari men har alltid undrat hur man firar då.. det känns ju som att man vill fira 1:a mars eftersom det är den dagen som kommer om inte det blir 29:e liksom.. fast då blir det ju en helt annan månad, så det är säkert många som väljer att fira den 28:e.. hm, jaja. Lite häftigt iaf. Är ju idag som alla vi kvinnor får fria också.. så grattis alla ni som dels har någon att fria till, dels känner er friar-sugna.. hoppas ni tog chansen! ;)

Märkte en sak idag också när jag städade. Det kommer nya knoppar på min orkidé, det ni! Hur kul som helst! :) 

                                                                               

Okej, jag vet att det kanske inte är världens happening för de flesta andra men för mej är det något nytt och ovanligt, det är ju faktiskt första gången någonsin för mej som jag har en blomma som inte dör efter nån vecka utan tillochmed får nya knoppar! Och okej, en orkidé tänker ni, de är ju i princip odödliga och går inte att missköta och allt vad man brukar säga, men joodå. Jag har haft orkidéer förut och de har minsann dött. Men nu ni! Nu jävlar!

Nu blire tv-tittande för hela slanten, har varit nog med duktig idag. Tror minsann käraste grannen skulle kika förbi efter jobbet och sen blir det kanske till att avsluta kvällen med lite Gevalia kaffe.. Har hört att det sitter fint ibland! ;p

Kommentarer
Postat av: Teresia

haha men herregud, vad har hant? Haru gatt och fatt grona fingrar?;p
Hur ser helgen ut, fest eller blire bara slappa som galler?
Haha sjalv va ja sa bakis igar efter torsdagens bravader, se mitt senaste inlagg, sa ja visste nog inte ens va ja hette igar..;p
Ha de finast!
Puss o kram!

2008-03-01 @ 09:59:11
URL: http://taaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0