Slappast Ever, Antagligen

Jag känner mej som en bortskämd liten snorunge men här sitter jag och surar för att min nya TV är fulare än den jag köpte vid jul. Pappa kom ju hit i morse och hjälpte mej att skruva ner min "gamla" och så åkte vi för att byta den. Den dör ju ett x antal gånger om dan, och det känns inte helt okej känner jag. Tänk om jag är mitt uppe i ett livsviktigt TV-program i stil med Bonde Söker Fru eller liknande, och missar det viktiga och avgörande slutet bara för att min TV inte vill längre liksom.. Nej, det håller inte! Så därför åkte jag iväg för att byta den, och tror ni inte att den var slut i affärerna nu da? Så jag fick välja en annan helt enkelt... Den här är tydligen värd mer och är "snäppet värre" försökte expediten trösta mej med, och jag förstår ju att en TV som inte dör är bättre än en TV som ofta dör. Men ändå! Mina gamla va liksom rundare och snyggare.. OCH! Den var för faaaan vridbar, hur flashigt är inte det liksom?! ;p

Har funderat på en sak. Det är inte helt okej att typ somna i skolan när man har 6 timmars schemalagd lektionstid i veckan. Jag menar, det måste man klara av, hur ska jag kunna fixa att komma ut i arbetslivet när det väl är dags? I försej, ju slappare man har det ju slappare blir man liksom.. När man väl jobbar heltid så är det ju ingen konst. Men ändå. Idag kikade jag på mina anteckningar och såg att bokstäver fattades, fel ord stod och det var liksom små streck där pennan antagligen hoppat till när jag ryckt till sådär som man gör när man nästan somnat. Haha, fan va dåligt! Tur att T ringde två gånger på slutet, jag blev lite mer vaken av att det vibrerade i fickan. Men faktiskt så har vi det jäkligt slappt i skolan.. Vi läser heltid men kommer inte på långa vägar upp i ens halvtid i veckan om man ser till timmarna.. Haha, jag menar, när grannens span hör av sig för att berätta att "Jossan var i skolan!", (som om det var månadens happening) ja då är det illa! :D Fast det ligger väl på oss vuxna människor att få ut så mycket som möjligt av den lilla tid vi har och med tanke på att jag fick VG på höstens kurs så tycker jag att jag sköter mej rätt bra faktiskt. Så de så!

Efter kvällens nachos-och-film-mys hos Per så är det nu dags för sängen. Dröm sött!


Kommentarer
Postat av: Teresia

Haha illa vannen att somna i skolan:p
Du far byta med mig istallet:p
neda, ja somnar ocksa ibland i detta jobbet, eller vad sags om upphamtningstid 4 pa morgonen for att aka till flygplatsen med gasterna, da ar men ICKE pigg kan jag lova, sen far man nagon timmas vila sen e de bara o kora till 8-9 pa kvallen igen:p
Annars e de bra me mej, trott o sliten, o forstar inte hur detta ska ga ihop med 2 guider har..
Menmen, bara 2 manader kvar nu, tack o lov!
Far se om ja aker till menorca, har ju tackat ja men man kan ju alltid andra sig.
Vill egentligen bara komma hem, landa o borja leta lya, o soka in till universitet osv! vilket ja kommer fa gora nar jag ar har I guess.
Kommer hem den 12 eller 5 april namligen.

Ha de fint!

Puss o kram

2008-02-12 @ 06:21:56
URL: http://taaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0