Vilse Med Bussen

Fick mej ytterligare ett skratt igår kväll faktiskt, eller två närmare bestämt. De första var på bussen ut till hockeyarenan, busschauffören passade på att köra fel väg med hela bussen proppfull med massa ungdomar. Stackarn, han fick höra en del syrliga kommentarer om jag säger så. När chauffören började backa och göra en smidig u-sväng med bussen så gick mina tankar iaf till en viss bussfärd i Sthlm för ca ett år sen när jag och Elin var med om samma sak. Elin påpekade att "jaha, de har visst bytt tur här i Sthlm, den här vägen brukar vi inte ta" och det dröjde heller inte lång tid förrän chaffisen ropade ut att han åkt fel och att han så snabbt som möjligt skulle försöka vände med den dubbelbuss han körde. Haha, pinsamt. Inte direkt något man bara kan rätta till, utan att nån märker det :p

Andra gången jag föll i skratt igår var på hockeyn när gubben som var "häftiga-eld-sprutaren-ansvarig" kom in på isen för att ta bort manicken efter att alla spelare åkt igenom den, och han halkade och stöp raklång på näsan. Tur för honom att det var nersläckt och att det hände i hörnet, men jag såg honom iaf och det såg jävligt kul ut!

Lunchade med mamma som vi brukar göra på fredagar och jag åt som jag inte sett mat på hundra år. Att koncentrera sig på att tugga kan va jävligt effektivt ibland.. sen kikade grannen förbi och förgyllde vår lunch med att berätta att hon minsann är reklamationsansvarig nowdays. Hur vuxet och glammigt låter inte det?! ;)

Nu blir det till att piffa upp sig lite, after work står på schemat för dagens afton. 21.30 är det HJÄLP också, det får man bara inte missa! ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0