Min Lilla Knarkodling

Tankarna hängde inte riktigt med först när jag vaknade i morse och märkte att jag låg på soffan. Va faan, tänkte jag men så kom jag på varför jag befann mej i soffan och inte i min egen säng och la snabbt ner huvudet igen. Man kanske skulle kunna tro att jag blev för full och trött igår och därför somnade här innan jag bäddade ner mej, men icke! Så var inte fallet utan det var snarare ett mycket aktivt och medvetet val av mej igår när jag kom hem efter krogen att ta fram extratäcket och lägga mej här. Det var nämligen så att med min underbara tidsplanering igår så var jag en aningens stressad och hade därför ren tvätt överallt när vi skulle gå till Marielle igår på förfest. Jag insåg att jag inte skulle hinna hänga all tvätt och kom då på den briljanta idén att slänga all tvätt i sängen så länge. Bra tänkt faktiskt! Speciellt eftersom jag även i tvättpåsen hade mitt öppna tvättmedelspaket som även det åkte med ner i sängen när jag hällde ut kläderna. Mmmm, underbart. Allt nytvättat blev såklart helt vitt, hela sängen är full i pulver och på mitt golv ser det ut som jag har en egen liten odling här hemma. Grattis, Josefin, det här gjorde du bra! Men jag antar att jag får ta tag i saken nu och börja fixa odning här. Högt och lågt är det tvätt (som jag inte vet om jag måste tvätta om!), ratade gårdags-outfits som jag inte hann hänga in i garderoben och som sagt... pulver pulver pulver. Skit också! Men kvällen igår var mycket trevlig måste sägas. Lite halvbra drag på krogen, mkt folk men ganska dålig musik. Fast förkalaset innan var ju, som vanligt, lyckat. Kan inte bli annat när Ragnar och hans vänner strålar samman ;D

Dammsugarn Einar ska nu få krypa fram och börja arbeta. Dagen lutar åt att bli lugn, inte för att jag mår dåligt eller är seg utan snarare så att jag helt enkelt inte har nåt bättre för mej... kanske blir en pizza sen på sin höjd :p


  Såhär fint är mitt golv nu. OCH hela min säng... :S


Kommentarer
Postat av: Teresia

Starkt jobbat J.O!;p
Imorgon ar jag ledig, da ska jag folja med Johanna nar hon kor Phuket shoppingtur, och da ska har shoppas, har ju fatt loning, ooh 5500 sek, rena miljardaren;p
Hoppas allt ar bra med dig!
Borjar fiska efter lyor hemma i Karlstad, har en liten kontakt som sager att det finns en lya pa Karlagatan 3, mhm, samma kvarter dar jag bott forrut, krypavstand till krogen m.m, mhm, me like!
Ha de bast vannen!

Puss & Kram

2008-01-28 @ 13:06:27
URL: http://taaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0