Queen Of Kullerbyttor


Så har man börjat skolan igen da, det är ju sjukt hur snabbt det går egentligen. Om bara ett par månader så har jag gjort hälften av min utbildning! Jag måste erkänna att jag var väldigt trött imorse när klockan ringde och det var dags att dra sej iväg till skolan igen, men jag ska också erkänna att det var väldigt roligt. Dels att träffa alla igen, men också det vi gjorde var kul. Jäkligt kul faktiskt. Idrott stod på schemat, I TRE TIMMAR (jag som hatat idrott i skolan). Och det var faktiskt riktigt kul att springa runt och leka och tävla och sjunga massa barnsånger. När en grupp höll i sina övningar så la de fram mattor och så skulle man göra kullerbyttor och rulla och sånt. Gissa om det knöt sig i magen på mej, jag har ju inte gjort kullerbyttor på hundra år och tänkte att det klarar aldrig det här kylskåpet av! Men minsann gott folk, jag gjorde faktiskt ett försök å jäklar va grym jag var. Världens akrobat! Haha, och vad kul det var att klara nåt man inte trodde att man kunde längre. Jag var såklart tvungen att göra hur många som helst tills jag blev alldeles yr och tiden tog slut. Nu så här i efterhand, när ryggen är lite lagomt trött efter dagens bravader, så känner jag kanske att lagom hade varit bäst, men ändå. Det var värt det! :D

Handbollen drog igång idag igen efter juluppehållet och det var så kul att se alla tjejer igen (trots att det känts jäkligt drygt sen jag fick det där irriterande handbolls-samtalet). Med lilla laget spelade vi föräldra-match, hur kul som helst att se alla stolpskott till föräldrar bli helt bortvillade av de små tjejerna :D Och de större tjejerna hade full närvaro så de va också kul att se att de längtat lite. Till helgen är det match, så vi får köra ordentligt nu i veckan efter juluppehållet!

Kände mej som en hyfsat usel kompis förut också. Ringde förut till Elin och frågade om jag skulle komma förbi me frukost till henne imorrn på hennes födelsedag (Katherine och jag hade ju planerat att göra de först) och vi spikade halv åtta. Insåg ganska snabbt att tidsplanen inte höll och att jag tagit mej vatten över huvudet som det så vackert heter. Fick alltså ringa och ställa in överrasknings-frukosten men som tur var hade hon sällskap av syster yster inatt så det kanske inte gjorde allt för mkt. Bra bra! Ska ju iaf ner och fira henne på kvällen sen. Då blir det fruktsallad och paketöppning :)

Igår natt drömde jag om att jag åt godis. Haha, då har det gått långt om man verkligen börjar drömma om det liksom. Och det var så verkligt, jag liksom kände hur gött det smakade och hur det luktade.. mmmmmmmm!  säger jag bara. Men jag kämpar på, och det har gått hyfsat bra hittills faktiskt. Än så länge har jag klarat mej och har nog tänkt att klara mej ett tag till faktiskt :)

Sussa gott! :) Det ska jag göra nu iaf. Ska bara läsa lite i Luftslottet som försvann innan jag somnar, den tredje boken av Stieg Larsson som man lätt fastnar i.



 <--I det här tillståndet trivs jag ;D Men vadå, jag menar har man varit ute och juldags-kalasat hela natten och sen upp kl sju på annandagen för att stress-köpa en TV, ja då får man ligga i sin soffa och njuta såhär mycket :p

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är bäst anyway smulan :D puss!
ps. ANTAGLIGEN har din mor och jag stött på samma poliskärring... en riktig besserwisser skulle jag kunna sträcka mig till!

2008-01-07 @ 23:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0