TV-licens? :S

Igår var det en stor happening här på hemmafronten. Det var nämligen så att jag, Maria och Annica bestämde oss för att mysa till det med varma smörgåsar och se på handolls-EM igår (grattis Sverige!) och vad behöver man till varma mackor? Just det, smör. Detta innebar att mina inköpta smörknivar äntligen fick sin invigning. Det ni! ;) Det var stort vill jag lova er. Eftersom jag inte äter smör själv så vet jag inte om de va bra, men jag hörde inga klagomål iaf så de var nog godkända.

I morse vaknade jag mycket tidigare än vad jag brukar och tänkte va duktig å ta en långpromme. Haha, glömde att kika ut genom fönstret så när jag fått på mej min tränings-outfit och tagit mej ut blev jag jäkligt irriterad när det regna massa på mej :( Kan erkänna att det blev en mycket kort långpromme ;D

Nyss kom posten och det är ju alltid lika kul och spännande. Hoppar ju till varje gång jag, är ju inte van att få den direkt in i rummet :) Tyvärr var det inte alls så kul post idag (ibland får jag ju tillochmed bonus-tidningar att roa mej med) utan det var från såndär TV/radiotjänst. Hm, kände att det var ett väldigt tråkigt problem som dök upp. Jag tycker ju att man ska betala TV-licens jag, det hör liksom till vuxenvärlden. Men samtidigt, det minsta man kunde betala var ju 500 kr, de är ganska mkt för mej :S Men det stod iaf inget datum som det skulle va inne, så jag får väl fundera på saken ;p Konstigt, jag och pappa satt ju och pratade om just det igår också dyker det upp dagen efter! Skumt det där, så är det rätt ofta. Att något man aldrig hört talas om eller inte tänkt på på länge finns överallt så fort man nämnt det.. knäppt egentligen!

Det lutar faktiskt åt lite After Work innan Lets Dance-myset med skolkompisarna börjar ikväll. Kan bli kul! :) Måste erkänna att det skulle sitta fint med en cider eller två, har ju faktiskt inte tagit en droppe alkohol på hela året! :D Fast först blir det lunch med mamma ute på Bergvik. Lär väl antagligen prova på nåt av de nya ställena, jag har ju inte ens varit där ute och sett dem. Trots att det varit färdigt där över en månad skulle jag tro :p

Hoppas alla får en bra dag! 

                                                                                 
                                                                   Redo för en mys-lunch med mamma :)



Fressten, glömde ju en sak. Vill bara säga tack till er alla som tar mina stora hemska jobbiga problem (med tanke på förra inlägget) på allvar. Ert stora stöd hjälpte mej upp från botten!! ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0