Utan Vatten!

Vilken underbar upptäckt jag gjorde imorse när jag skulle tvätta händerna och det inte fanns nåt vatten i kranen. Shit! Är ju en aningens ny på allt sånt här, jag vet ju inte vart man vänder sej eller vad man ska göra.. Vet inte exakt vad som står i lagen, det känns ändå som att jag har rätt till att ha tillgång till vatten här hemma.. och om jag inte har rätt att ha tillgång till vatten så känns det som att jag iaf har rätt att veta om att jag inte har tillgång till de, om ni förstår vad jag menar. Haha, panik fick jag iaf och började ringa till hyresvärden där det självklart var upptaget. Ger mej f*n på att det är tack vare hennes lilla barnbarn som jag inte har vatten, eftersom han ska flytta till lägenheten på andra sidan mej och bygger om för fullt. Det borras för fullt från klockan 07.00 på morronen och hade jag inte varit så säker på att han snart borrat sej igenom hela väggen till min lägenhet så hade jag bankat i väggen och irriterat visat att jag är lite missnöjd med sättet att vakna upp på. Det är inte kul längre!!

Men nu har iaf lite vatten kommit tilbaka, såpass att jag iaf kunnat borsta tänderna. Jag vågar definitivt inte ställa mej i duschen än på ett  tag men en positiv sak med det hela är ju iaf att det inte går att diska än.. Mohahha, då kan jag vänta med den lilla saken med gott samvete! ;D

Nu ska jag göra en lista som kanske kan tolkas fel. Därför skriver jag redan nu att den ska ICKE tolkas som någon form av krav/måste-lista. Den ska bara finnas där för att underlätta om nu NÅGON hade tänkt sig att få användning för den... Det är nämligen en lista på vad jag kan tänkas behöva i inflyttningspresent. Eftersom inflyttningsfesten börjar närma sig så har även förfrågningar på önskemål börjat ramla in, so here it comes:

*En till sån ljusstake i gjutgärn som jag redan har
*Lovisa-glas (öl eller celterglas)
*Mine-glas i olika färger (inte grön)
*Diverse roliga flaskor som fyller ut mitt alldeles för tomma vitrinskåp
*Presentkort i någon inredningsaffär (IKEA, Bouleard, Lagerhouse osv)
*Lila blockljus från Lagerhouse

Självklart är små överraskningar också välkommet men jag vill bara underlätta för er som känner mej och vet att jag hellre avstår present än att jag får nåt som inte matchar och som jag tvingas använda för att göra nån glad (Bra gjort, Jossan, nu gör du återigen ett inlägg där du lyckas framställa dej som själv som otroligt känslokall och bortskämd)

Och som sagt. Det viktigaste av allt, present är inget krav! Man får gärna komma tomhänt, det viktigaste är ju att ni kommer överhuvutaget och tar med er kalashumöret ;D

Nu ska jag göra klart arbetet som vi ska göra tills imorrn, sen blir det lunch och handboll! Adios, adios!



Kommentarer
Postat av: Katherine

haha din bortskämda unge;) hihi nej då... klart man ska berätta va man behöver. Jag tänkte köpa en jättesnygg röd ljuslykta som skulle passa helt perfekt bredvid TVn :p

2008-01-30 @ 15:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0