Vuxenpoäng

Idag har jag haft hela dagen fullbokad av mer eller mindre trevliga saker. Imorse var det redovisning i skolan som gick alldeles utomordentligt bra som vanligt, sen var det lunchdejt och umgänge med Maria som stod på schemat. Stackars Maria  får ju ont i magen ibland när vi lunchar, men idag var det min tur :( Obehagligt!

Sen kom mamma och hämtade upp mej efter sitt jobb eftersom det var dags för mej att storhandla (Vuxenpoäng!). Och har man varit så dum och inte skaffat körkort/bil så får man fjäska för mamma så hon skjutsar mej fram och tillbaka till affären. Fast iförsej så får hon ju umgås med mej i gengäld, och det känns ju som en hyfsad belöning om jag säger så ;p Iaf, jag tyckte att jag skötte mej bra i affären, fick med mej allt jag skulle ha plus några bonusgrejjer. Det brukar va så :) Både Elin och Maria påpekade att det i princip ekade i mitt kylskåp, men nu kan de minsann va stolta över mej! Titta själva:

                                                                               
 Ni ser ju själva, det ser ju nästan trångt ut. Måste även påpeka att även frysen fick påfyllning. Det ni tjejer!

När jag packat upp alla grejjer var det dags att ta hand om tvätten (vuxenpoäng!), hade ju bokat tvättid idag jag. Snacka om att jag varit duktig idag! Överst på morgondagens schema står sovmorron minsann, det är jag värd. Senare under dagen blir det att ta itu med uppgiften som ska in imorrn, och så tänkte jag även plocka fram Einar igen och röjja lite här hemma. Denna gång ska ja se till så han inte kan käka upp nåt klädesplagg eller annat viktigt för mej! Han är lömsk Einar, man får va på sin vakt :p

Nu har jag vikt klart all tvätt och eftersom jag fortfarande mår riktigt illa så ska jag nog krypa ner i sängen för idag. Tänker iaf inte bli sjuk, det är en sak som är säker. Sånt tycker jag är onödigt! Kramkram gonatt


Kommentarer
Postat av: Katherine

Jäklar va imponerande. Såg dessutom en creme fraishe där så ja ä grymt nöjd=) Dock glömt bort att sga till daniel att ta upp osten. Så ja får göra d idag. Men du... för säkerhetsskull så kanske du borde säga till mig lite senare. Mitt minnne ä bra men kort=)

2008-01-11 @ 10:08:51
Postat av: Mamman

Duktig du är. Tror hela kostcirkeln är representerad i din kyl nu! Inte behöver du väl fjäska för att få skjuts, jag skulle nog skjutsa dig till världens ände om du ville dit... Tack för sällskapet igår! Ha en skön ledig dag. Pok

2008-01-11 @ 10:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0