Jobb-dags!

Snart bär det av till jobbet igen. Känns ganska tråkigt, men inte helt jättetungt ändå. Dels gick det hyfsat fort att jobba igår och dels har jag varit uppe i flera timmar redan och gjort det jag tänkt göra idag, så därför känns det som att jag iaf gjort nåt vettigt av dagen, inte bara jobbat. Ni kanske tycker att jag gnäller mycket om att jag måste jobba, och tänker att "de här är ju bara början, det vuxna livet handlar ju om att jobba" och jag vet. Jag veeet, jag är mycket väl medveten om det. Det är liksom det som är problemet, ni som känner mej (eller iaf var hemma hos mej i lördags) vet ju att jag redan ser fram emot dagen jag blir pensionär. Jag gillar liksom inte tanken på att behöva jobba hela livet, eller iaf inte så mycket och så ofta som det verkar som att jag kommer behöva göra... :p

Har iaf varit ut till ICA och köpt ett litet kort till min hyfsat nya svärmor. Hon är nämligen också ett "juli-barn" och eftersom jag fick en sån söt present av henne så kände jag att det minsta jag kunde göra var att skicka ett kort på hennes stora dag. Men ni ska inte tro att det var en lek att välja ut ett kort till henne, absolut inte! Har nämligen fått för mej att hon är lite smått kräsen... :p Men tillslut hittade jag ett iaf som jag hoppas duger :) Om inte annat så lär jag väl aldrig få veta att det inte dög ändå, eftersom varken hon eller min kära pojkvän kommer våga berätta det för mej, mohahahah!

Nu ska det packas jobb-grejjer. Har varit duktig idag och lagat matlåda. Ja, alltså stekt korv och kokat snabbmakaroner. Kanske inte låter så avancerat, men ni ska veta att det är en mycket omtyckt och vanligt förekommande rätt i fabriken. Det är äkta arbetar-mat de till äkta arbetar-karlar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0