Humor På Hög Nivå

Jag har tidigare skrivit om ett par fraser som är vanligt förekommande i Stora Enso-fabriken. Nu tänkte jag delge er ett par sätt som man kan roa sej på under tiden man jobbar:

* Man kan rita upp spelplaner på rullarna och köra "luffarschack".

* Man kan tävla om vem som vågar köra maskinen så snabbt som möjligt, så länge som möjligt utan att behöva slå i nödstoppet.

* Man kan välja ut en sommarvikarie (i detta fall jag) och tracka den med otroligt roliga skämt som hela tiden anspelar på sex. (T.ex. "Ska du ha dej en stor svart nu också? Ja, de gillar väl du, höhöhöhöhö" när man ber om en extra penna).

* Man kan rita upp rutsystem och spela "sänka skepp".

* Man kan välja ut en sommarvikarie (även i detta fall jag) och hälla i ett halvt kilo salt i dennes oboy medan denne är på toa. Kul för alla som inte slipper dricka skiten, otroligt äckligt måste jag säga!

* Man kan ha "bobin-kastar-tävling" som går ut på att kasta olika ringar och träffa den andras arm/huvud som den ska fastna runt.

* Till sist har vi även den otroligt roliga klassiska "kasta-saker-på-nån-som-inte-är-beredd", eller varför inte sätta fast en tejp på ryggen på nån som inte märker nåt? Lika underhållande för omgivningen varje gång!


Ni hör ju själva hur kul vi har det medan vi jobbar. Tack vare detta så har även denna vecka gått jättefort och nu är det dags att bege sej till sista skiftet innan helgen. När jag vaknar imorrn är det in till stan och göra sej i ordning inför LARS WINNERBÄCK som gäller. G-U-L-D!!!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ni verkar var som en enda stor härlig å rolig familj :P

Vakta biljetterna med ditt liv.

Ses imorrn :D

Puss

2008-07-17 @ 21:31:10
URL: http://metrobloggen.se/mariaberglund
Postat av: Jesper

Sänka skepp och luffarskack känns som en väldigt bra blandning av spel också tycker jag! härligt systern ;)



också ville jag ju bara göra dej medveten om att även jag har fallit för trenden och skaffat mej ett eget PLÄJZ, höhö.



http://dammigt.blogg.se var namnet!



puss och vi syns imorrn, vi får väl se ifall jag klarar av dina sängkläder också syrr ;)

puzz&kram

2008-07-17 @ 22:58:14
URL: http://dammigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0