Köpa Ut

Alla som känner mej någorlunda bra vet att jag har mina principer (och att jag är lite smått feg) och därför aldrig skulle köpa ut alkohol åt någon. Jag tycker helt enkelt inte att det är okej, har man inte åldern inne att köpa själv så får man helt enkelt vänta ett par år (alternativt fråga nån annan så jag slipper ha det på mitt samvete om nåt går åt helete). Men idag när Katherine frågade om jag inte kunde göra henne en tjänst och köpa ut en BIB åt henne så tyckte jag faktiskt att det kändes okej. Hon är ju trots allt ett år äldre än mej och får ju handla själv på systemet sen ca fyra år tillbaka ;p När jag väl var där så såg ju alla cider så himlans goa ut och jag blev lite smått lyrisk när jag såg att även den nya hallon-cidern fanns i butiken. Tack och lov att Maria var med som lite extra bärhjälp! :)

När jag betalat för mej och fått med mej alla mina gröna påsar så tittade folk lite smått på mej. Jag antar att jag såg törstig ut. Värst var det när jag mötte några småtjejer ur mitt lag och de skratta och frågade vad jag skulle göra ikväll. Vet inte varför, jag är vuxen och får dricka, ändå fick jag lite dåligt samvete och skämdes lite. Sa att det bara var lite mjölk och skinka i påsarna, vet dock inte om de trodde på mej..

I vilket fall, helt plötsligt så tittar en av tjejerna på mej med bedjande ögon och frågar "Duu, Jossan. Har du bråttom eller hinner du göra mej en liten tjänst?" Jag blev alldeles skräckslagen först; hon tänkte väl inte seriöst be sin handbollstränare att köpa sprit åt henne när hon bara är 13 år?! Men så höll hon fram massa norska pengar som hon hade och sa att hon inte fick växla på Forex för det va 16-årsgräns på det. Och jag som ändå skulle få vänta länge på min buss kunde ju lika gärna ställa upp och hjälpa henne med det. Haha, så man kan väl säga att jag "köpte ut" inne på Forex åt henne. Visste inte ens att de va åldersgräns på att växla pengar :p

Aja, nu har jag och alla mina påsar tagit oss hem ordentligt iaf och all dricka ligger så fint i kylen och väntar. Eftersom det var tomt i kylen och jag verkligen behöver storhandla (men inte orkar/hinner ta bussen till Maxi och fixa det) så kunde jag ju lika gärna fylla kylen med flytande föda tänkte jag. Och ni ser ju själv att jag inte bara har alkohol, jag har ju sylt också:



Nu snart blir det mys med tjejerna från klassen! Hej på er så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0