Litte Smått Misslyckad

Åh, kan inte hjälpa det men fick reda på vårens betyg igår, och jag måste erkänna att jag känner mej hur missnöjd med mej själv som helst.. :( Jag tycker ändå att jag ansträngt mej (okej inte alltid) och gjort det jag ska under våren också, och ändå fick jag bara G, till skillnad från förra terminen när jag fick VG. Och jag veeeet att det räcker med ett G, att det viktiga är att man har gjort kursen och att de inte kollar speciellt på betygen när man söker jobb, men ändå. Vad hjälper det när man inne i sitt huvud känner det som ett misslyckande när man inte får MVG? Och jag veeeet att man inte kan få MVG på universitetet, men ändå.. jag vill ha MVG, så de så. Och jag menar verkligen inte att G alltid är dåligt, för som sagt så vet jag att det är det som räknas. Men man får ju se till sina egna förutsättningar och i och med det så är ett G inte helt okej för mej att få eftersom jag borde ha sett till att göra saker och ting ännu bättre. Nästa termin ska jag skärpa till mej!


Kommentarer
Postat av: Mamman

Äsch! Inte ska du känna dig misslyckad. G är bra. Du har ju aldrig haft en omtenta eller inte blivit godkänd, se det så. Det finns massor av studenter som ligger efter och inte ens får sina lån som de ska för att de inte tar sina poäng. Du är jätteduktig! Be happy! Njut av sommarlovet!

2008-06-18 @ 09:36:52
Postat av: Katherine

Vad söt du är gumman. Tack så mycket! Och du... du hade roligt den här terminen iaf. Är inte DET huvudsaken?

2008-06-18 @ 10:21:30
URL: http://knattiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0