Midsommar-Planer

På fredag är det midsommar (som om nån skulle ha missat det) och jag&elin har ju tänkt haft lite firande här i trädgården med grillning och lite blandade aktiviteter. Nu när det börjar närma sej så kommer vi på allt fler små detaljer som vi inte riktigt tänkt på än, och det börjar kännas lite smått stressigt. Tur att vi gillar att fixa och dola, så det inte känns betungande som de så vackert heter (tror jag :p)! Förutom att jag ska städa lägenheten så de långväga gästerna kan få plats att sova här så ska midsommarstången fixas och lite andra småsaker styras upp. Dessutom hade jag glömt att jag lovade morfar att komma till honom och midsommar-städa också, ooops. Men det hinns med :) Kul kommer det bli iaf, alltså på midsommar, kanske inte imorgon när det ska städas överallt ;p

På förmiddagen verkar det också bli okej. Ett framsteg bara att alla har bestämt vad de ska göra känner jag! Efter många om och men så bestämde vi att alla fyra firar så som vi alltid gjort förut och om sagt så känns det okej än så länge. Att fira sådär med släkten, med olika tårtor och dans kring midsommarstången är ju lika "pinsamt jobbigt" varje år, ändå är det helt enkelt bara så man ska göra, för så har det alltid vart.. :)


Midsommar -07, vid släktingarnas stuga. Tårta,dans och korttagning precis som alltid

Kommentarer
Postat av: Maria

Lycka till med alla förberedelserna ;)

Hör av dig om vi ska fixa nåt mer...

Kommer bli kul imorrn :D

Puss

2008-06-19 @ 10:11:26
URL: http://metrobloggen.se/mariaberglund
Postat av: Katherine

Menade du inte -07? Eller har ni redan firat midsommar?

2008-06-19 @ 11:14:47
URL: http://knattiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0