Sommarlov På Riktigt! :)

Sådär ja, hej sommarlovet! Och välkommen in i mittt liv :) Med tanke på att det va 4-5 år sen som jag hann få nåt sommarlov sist så känns det hur trevligt som helst faktiskt! Bara att hålla tummarna att vädret är såhär fint som det varit nu så jag kan utnyttja min lilla stuga lite..

Avslutningen idag var ganska trevlig. Alla lärare vi haft under året va med och läste lite dikter, sagor och var uppklädda. Vår kursledare fick paket och blev faktiskt lite rörd. Kursen har varit lite upp och ner under året, men även om hon är rätt otydlig ibland så vill hon nog alla väldigt väl i alla lägen tror jag!

Sommarlovet firade jag med att gå ner till Frukten som jag passar lite nu när Elin är i storstan, och sen gick jag hem och la mej och sov i soffan en timme.Tjuvfirade ju också lite igår redan. Så nu är det bara ett par telefonsamtal som måste ringas och ett par ärenden att uträtta, sen har jag inga måsten på väldigt länge.. skööönt!

Fast även om jag haft lite kvar i skolan så har de senaste dagarna varit rätt lugna och sköna ändå måste jag säga. I tisdags var jag med Katherine som stöd på rättegången. Det gick bra och hon skötte sej utmärkt. Det "roliga" var att han som var åtalad var jättestilig och brunbränd och när han berättade om skadorna han fixat på sig själv så tyckte både jag och Katherine nästan synd om killen. Men bara nästan! Vi fick ju ändå försöka påminna oss om att han inte var helt oskyldig och jättesnäll.. ;p

Efter rättegången åkte vi somriga brudar ut till Skutberget och picnicade lite granna Med oss i den fina picnic-korgen (erhm, konsumkassen..) hade vi grillad kyckling&potatissallad, jordgubbar&vindruvor och lite annat smått och gott. Mysigt som tusan var det!

Idag hämtade jag ut min fadder-overall också, jävlar i himmelen vad jag kommer va snygg i den där röda långa saken under hela nollningen! ;D Eller inte, men kul ska det bli iaf.. vi i laget har ju redan fixat en asbra låt och vi har flera vinnande ideér på gång. Det bådar gott inför hösten ;)


Visst är den superhet?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0