Gårdagens Midsommars-Firande

Innan kvällen spårade ur och det blev lite för mycket att dricka för vissa personer så hade vi faktiskt en riktigt lyckad kväll, med både midsommarstång&kransar, grillning, lekar och massa jordgubbar. Det var iaf vad vi värdinnor tyckte, och hoppas att våra kära gäster också hade en kul kväll!

 

Innan gästerna kom så var vi ju tvungna att fixa det som skulle fixas. En midsommarstång skulle vi självklart ha, och självklart skulle vi värdinnor ha somriga kransar i håret! Vi var lite oroliga över hur vi skulle få ihop allt innan vi började, men efter ett flitigt blomplockande, björkrishuggande och efter att ha införskaffat en julgransfot så tyckte vi iaf att det var värt ett försök :) Resultatet kan ingen klaga på:



Efter lite pysslande så blev jag även nöjd med min midsommarkrans som jag gjorde. Den var lite ojämn och lite gles, men uppifrån såg den väldigt proffsig ut iaf och för att vara första kransen jag nånsin gjort så måste jag ändå va nöjd:


Sen började gästerna ramla in och det blev mingel, köksfixning och grill. Eftersom vi värdinnor råkade glömma den lilla detaljen med grillkol så var det tur att det fanns snälla vänner som löste den situationen efter ett par vändor. Bra gjort!:



Det dukades fram långbord och alla var uppklädda och lite extra glada. Bara grejjen att det inte regnade på oss var ju värt att fira! Lite gäst/matbilder från kvällen:



När alla blivit mätta och belåtna var det dags att hitta sina lag och börja leka lekarna som fanns på schemat för kvällen. Det var drick-leken, musik-lekar och snowjoggingkastar-leken som gällde. Eftersom den sista leken var lite ny för många i gänget så visade jag noga ett flertal gånger hur man skulle göra. Att jag visade konstigt och kastade åt fel håll när jag demonstrerade hur man skulle göra spelade inte så stor roll tycker jag:



Sen fortsätte kvällen ett par timmar till; vissa hejjade fram Turkiet till semifinal, vissa åt vitlöksbröd med jordgubbar& glass och vissa tyckte att det var för varmt och började klä av sig lite grann.. Det var väl ungefär där som jag insåg att det var dags att försöka dra en liten gräns, och det var väl ungefär här som jag insåg att den gränsen skulle bli svår att dra :p Natten avslutades väl lite rörigare och senare än vad vi tänkt oss, men överlag så måste jag ändå säga att jag hade en riktigt trevlig midsommar med alla nära&kära!

Hoppas ni också har haft ett bra firande :) Gonatt för mej nu!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0