Duktighets-Dag Light

Jag får såna dära dagar ibland, duktighets-dagar skulle jag vilja kalla dem. Eftersom jag började dagen med en promenad i solen (hatade inte snön riktigt lika mycket idag), sen hängde jag i tvättstugan lite grann, och sen gav jag mej ut till Maxi för att storhandla så tycker jag nog att jag kan kalla denna dag för just en sån duktighetsdag. MEN! För att jag inte ska glömma bort vem jag egentligen är och inte tro att jag gått och blivit duktig på heltid så är jag noga med att nu sitta här framför datorn och göra onödiga saker istället för att städa som jag också borde göra. Jag har också demonstrativt hällt ur all tvätt huller och buller i sängen istället för att vika in allt där det ska vara. Det tar ju ca fem minuter, men ändå... Det är viktigt det där, för min image, att jag helst ska göra det i sista sekund så jag stressad får irra runt som en yr höna innan jag måste åka på träning, eller kanske ännu hellre ikväll när jag är dödstrött och måste göra det för att få plats i sängen... Ska fundera på saken, tänker iaf inte göra det nu när jag har en timme över, absolut inte. Det gäller att inte va alltför duktig på en och samma dag!!

Storhandlingen på Maxi blev tyvärr inte så trevlig som jag tänkt mej idag. När jag kom ner till tvättstugan imorse så mötte jag ju Elin där som tydligen fått order om att skura golven, och när inspektions-damen kom ner så visade det ju sig att hon trodde att  hon bokat den tiden jag bokat, alltså idag. För att va lite schysst mot henne ville jag ju skynda mej så hon iaf skulle hinna tvätta lite grann (man vill ju va noga med vilka man håller sej vän med här i huset :p) och därför fick jag nästan springa mellan hyllorna på Maxi. Jag som gillar att gå runt där, lyfta på varorna, kolla datumen flera gånger, kika på kött och framförallt gå runt bland godishyllorna och dregla över allt det himmelska som finns som jag inte f"år" köpa! Jag vet, jag är ett freak, men jag står iaf för det :) Plus att för mej är det nästan lika underbart att få se och hålla i godiset som att få äta de... ok, jag sa nästan, men det hjälper iaf lite grann ;D I vilket fall som helst så klarade jag tidsplanen och jag hann tillbaka och "ge" henne lite tvättid också. Duktigt av mej!

Gjorde även ett försök till köttfärssås och spaghetti förut också. Själva smaken blev väl okej men konsistensen.. alltså.. jag tänkte att har jag i lite grädde kan man nog hoppa över redningen, men hey, jag ska aldrig fuska med redningen (Elin har ju lärt mej vad det är) igen! Blev inte alls så såsigt som jag ville utan mer.. vattnigt :p Jaja, jag är inte förvånad och som sagt, det gick ju att äta det iaf.

Nu ska jag fortsätta hoppa runt på onödiga och meningslösa sidor på internet. Ikväll lutar det åt varma mackor framför Gossip Girl. Trevligt värre ;D

Kommentarer
Postat av: grannen

ett tips till den rinniga såsen om du inte vill ha reding: låt sen stå å puttra lite på låg värme ett tag, gärna ganska länge.. då brukar vätskan försvinna! ;) varma mackisar at my place tonight?

PS. du sköljde väl ur torktumlaren???

2008-03-18 @ 15:16:31
URL: http://preiszan.blogg.se
Postat av: Hästen-Maria =)

Jossan, ett hett tips till köttfärssåsen - CREME FRAICHE! En klick sådan går hem i nästan alla maträtter enligt moi ;)

2008-03-18 @ 15:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0