Ligger Du Här Och gör Regler?

När jag var liten och skulle sova så hade jag alltid massa konstiga saker för mej. Jag höll liksom händerna i luften och gjorde massa rörelser med dem. En gång när pappa såg detta så frågade han vad jag gjorde. "Jag ligger här och gör regler!" svarade jag och detta utvecklades till att han alltid kom in och frågade mej om jag låg och gjorde regler innan jag skulle sova (han fick alltid fråga på engelska, fråga mej inte varför...) Jag vet heller fortfarande inte riktigt hur jag började med detta och vad alla regler var osv, men jag kan fortarande blunda och minnas vissa saker från de världar jag lekte att jag befann mej i. Så, i alla fall, idag när jag var på jobbet så skulle jag ha liggvila. Och gissa om jag blev full i skratt när jag såg tjejen bredvid mej ligga och göra saker i luften med händerna, de måste ha varit precis så som jag såg ut när jag var liten! Tänkte att jag också kanske skulle försöka göra lite regler igen, men det tog inte lång tid innan jag också somnade där på madrassen mellan barnen.. mm, underbart att få betalt för att sova lite ;D

Nu har jag varit asbra och skrivit klart min uppgift (att koppla en barnbok till barnkonventionen) tills imorrn. De frågade om jag kunde jobba imorgon med, men känner att jag inte kan strunta i skolan... Det lilla jag har i skolan måste jag väl ändå satsa på att vara med på ;p I morgon väntar kanske en snabbis på stan med Maria, sen är det handbollsmatch i Karlskoga som gäller. På fredag har jag (kors i taket!) föreläsning och sen är det hälja. Gött gött gött för mej! :)

Kommentarer
Postat av: Teresia

Haha, skont att ligga o sova pa sitt jobb och fa betalt for de:p
Mindre an en manad tills ja kommer hem nu, ja raknar ner;p

2008-03-06 @ 13:56:34
URL: http://taaz.blogg.se
Postat av: Mamma

Gissa om du var världens sötaste. "I am lying here and making rules", väldigt snabbt sas det och det tog ett tag att förstå vad det var du sa och gjorde. Men bra regler är aldrig fel! Puss älskling!

2008-03-06 @ 14:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0