Deeptalk, Kalasfirande ch Lite Äcklig Blöt Tvätt

Då var det lördag igen då, och jag är igång med tvättandet och städandet sörrni. Jag hann visst inte riktigt klart igår men smet iväg på litte After Work ändå (man får göra så, Katherine! ;p). Jag menar, jag hade ju ändå pluggat ganska mycket och städat en hel del, då var det väl inte mer än rätt att få ta en paus också tycker jag...! Blev lite senare och lite dyrare på After Worken än planerat, men det gjorde inte så mycket. Och det kunde ha varit värre, ja menar, man har ju hört om folk som ramlat hemåt redan efter nio-snåret hyfsat bra i gasen, och så var det ju inte igår! ;p Sen var det dags att bege sej hem till Maria och mysa lite; det regnade, jag var jätte-kissnödig och hade äckliga skavsår, så jag tyckte väldigt synd om mej när jag gick där på vägen.. Tur att jag stötte på Världens Bästa Per så jag kunde ta en liten paus, haha.

När jag väl kommit fram till Maria så hamnade vi i värsta deeptalket. Förlåt lilla vän, kom på såhär i efterhand att det var ju både "Vart fan är mitt band?" och "Carina Berg flyttar in" som du (och jag!) hade  velat sett, men tack iaf för att du lyssnade! Såhär i efterhand förstår jag att jag verkligen behövde det!

  Maria och jag, hur bra som helst


I torsdags efter Lek och Bus så kom Mange och i hade lite födelsedagsmys med tacos och tårta. Jag slog på stort och lät Mange se på tv:n, medan jag gjorde maten.. Har en förmåga att bli så att jag dukar medan han står för det lite mer avancerade, men i torsdags minsann var det ändå dags för mej att få briljera i köket (alla  vet väl att skära grönsaker och steka köttfärs är jäkligt svårt? :p), det var ju ändå hans födelsedag så nåt skulle man väl göra kände jag. Sen fick han paketen också, jag tror han blev lite glad iaf :)

                                                                            



Ikväll kanske jag ska träffa Mickis, vi får se hur det blir.. I så fall kan det bli utgång, man vet aldrig... Om inte så  blir de nog mys me Elin och Hästen-Maria, det är ju inte heller helt fel.. :) Men nu är det dags att gå ner och hänga tvätt... För er som känner mej riktigt väl vet hur äckligt jag tycker att det är med blöt tvätt, iiiiooh.. ryser redan när jag skriver om det :( Men jag kommer väl inte undan antar jag.. prio ett när jag gifter mej osv, min man ska hänga all blöt tvätt ;p

Ha en skön lördag! :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Det var så lite så :) Finns här om du behöver prata mer!
Hoppas du haft en bra helg!
Puss å kram

2008-05-04 @ 17:14:48
URL: http://metrobloggen.se/mariaberglund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0